نزدک در انتظار گزارش سه‌ماهه اپل، مایکروسافت و تسلا

به گزارش بینو؛؛ به نقل از روزنامه وال‌استریت، طبق داده‌های فکت‌ست، شرکت آمریکایی تحلیلگر اطلاعات بازار مالی، به طور کلی حدود یک‌پنجم از شرکت‌های S&P 500 و نزدیک به نیمی از میانگین صنعتی داو جونز از دوشنبه ۲۴ ژانویه، احتمالاً گزارش سه‌ماهه خود را ارائه می‌کنند.

همچنین دیگر بزرگان صنعتی از جمله ژنرال الکتریک و 3M که در زمینه‌های مختلفی مثل امنیت نیروی کار و سلامت فعال است، شرکت بین‌المللی ماندلز اینترنشنال (Mondelez International) و مک‌دونالد در صنعت تغذیه و بسیاری نام‌های بزرگ تولیدی، دارویی و ارتباطات هم احتمالاً گزارش سه‌ماهه خود را ارائه می‌کنند.

با وابستگی روزافزون مردم و کسب‌‌وکارها به اتصال اینترنتی و گجت‌هایشان، غول‌های تکنولوژی به شدت از پاندمی نفع بردند. در نتیجه سهام شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، اپل و دیگر شرکت‌های تکنولوژی در دو سال گذشته افزایش چشمگیری یافت.

اما از آنجا که احتمال می‌رود نرخ بهره خزانه‌داری بیش از دو بار در سال ۲۰۲۲ افزایش یابد، این سهام‌ها تاکنون در سال جاری روند منفی داشته‌اند. نزدک تا به اینجای سال ۲۰۲۲ حدود ۱۲ درصد سقوط کرده و سهام مایکروسافت و اپل هم به ترتیب ۱۲ و هشت درصد کاهش یافته است.

براین بلسکی، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری در صندوق BMO Capital Markets، می‌گوید با انتشار گزارش درآمدی مربوط به سه‌ماهه تعطیلات، سرمایه‌گذاران ماجرای موفقیت پاندمی را زیر این ذره‌بین تجزیه و تحلیل می‌کنند.

بلسکی می‌گوید: «این سهام‌ پیش از گزارش‌های درآمدی به فروش رفته‌اند. اما باید دو قدم عقب بروید و از خودتان بپرسید، آیا من واقعاً قرار است سیستم‌عامل خود را کنار بگذارم؟ و جواب این سوال خیر است.»

او می‌گوید: «ما پول‌مان را کجا خرج می‌کنیم؟ ما پول خود را خرج محتوا و تکنولوژی می‌کنیم، همین و تمام.»

بر اساس داده‌های بخش مدیریت دارایی بانک جی‌پی‌ مورگان، تا به امروز حدود ۱۳ درصد از شرکت‌های S&P 500 نتایج درآمد‌های خود را برای آخرین سه‌ماهه سال ۲۰۲۱ منتشر کرده‌اند. به گفته بانک جی‌پی مورگان، طبق نتایج منتشرشده و برآورد انجام‌گرفته برای شرکت‌هایی که هنوز گزارش خود را ارائه نکرده‌اند، افزایش ۳۴ درصدی درآمد نسبت به همین سه‌ماهه در سال گذشته پیش‌بینی می‌شود و سود هم نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد بیشتر شده است.

تحلیلگران به نتایج گزارش مایکروسافت، اپل و تسلا برای سه‌ماهه مربوط به تعطیلات کریسمس امیدوارند. به گفته فکت‌ست، برای اولین بار درآمد ۵۰ میلیارد دلاری را می‌توان برای مایکروسافت انتظار داشت که نتایج دومین سه‌ماهه سال مالی خود را روز سه‌شنبه منتشر می‌کند. طبق اعلام فکت‌ست، این تولیدکننده نرم‌افزار که دفتر مرکزی آن در ردموند واشینگتن است، در این سه‌ماهه احتمالاً بالاترین سود تاریخ خود یعنی ۱۷.۴۱ میلیارد دلار را گزارش می‌کند و سرمایه‌گذاران در انتظار جزئیات بیشتری از معامله ۷۵ میلیارد دلاری مایکروسافت برای در اختیار گرفتن اکتیویژن بلیزارد هستند.

بنا بر داده‌های فکت‌ست، اپل که عصر پنجشنبه ۲۷ ژانویه گزارش درآمد‌های اولین سه‌ماهه خود را منتشر می‌کند با بالاترین فروش سه‌ماهه یعنی ۱۱۸.۷۴ میلیارد دلار، احتمالاً سود بی‌سابقه ۳۱.۱۶ میلیارد دلار را گزارش خواهد کرد.

به همین ترتیب داده‌های فکت‌ست نشان می‌دهد تسلا نیز احتمالاً با سود سه‌ماهه ۲.۳۳ میلیارد دلار و درآمد ۱۶.۹۹ میلیارد دلاری در گزارش چهارمین سه‌ماهه خود که عصر چهارشنبه ۲۶ ژانویه منتشر می‌کند، رکوردی را به نام خود ثبت خواهد رساند.

تحلیلگران منتظرند تا گفته‌های تسلا را در مورد زنجیره عرضه بشنوند. این سازنده خودرو الکتریکی نسبت به خودروسازان سنتی عملکرد بهتری در دوران کمبود چیپ داشته است. تولیدکنندگان قدیمی به دلیل محدودیت‌های عرضه مجبور به کاهش تولید شدند.

علاوه بر بخش تکنولوژی، غول‌های ارتباطات، پیمانکارهای نظامی و دیگر شرکت‌ها هم احتمالاً در هفته پیش‌ رو نتایج خود را منتشر می‌کنند. شرکت کازینو و سرگرمی لاس‌وگاس سندز (Las Vegas Sands) هم قرار است عصر چهارشنبه ۲۶ ژانویه گزارش خود را منتشر و چشم‌اندازی از تاثیر سویه اومیکرون بر صنعت گردشگری ارائه کند. مک‌دونالد هم پیش از پایان پنجشنبه ۲۷ ژانویه نتایج چشم‌اندازی از توان کلی مشتریان را عرضه می‌کند. شرکت ارتباطات ورایزن (Verizon Communications) نتایج خود را صبح سه‌شنبه ۲۵ ژانویه منتشر و به دنبال آن AT&T روز چهارشنبه و کامکست (Comcast) هم در روز پنجشبه نمایی کلی از صنعت ارتباطات ارائه می‌کنند.

شرکت 3M، یکی از تولیدکنندگان اصلی ماسک‌های N95، روز سه‌شنبه گزارش خود را منتشر می‌کند و سپس در انتظار گزارش ژنرال الکتریک (GE) در همان روز هستیم و به دنبال آن شرکت کاترپیلار (Caterpillar)، تولیدکننده ماشین‌آلات و تجهیزات ساخت‌وساز، روز جمعه گزارش خود را منتشر می‌کند.

از جمله گزارش‌های مهم دیگر می‌توان به گزارش تولیدکننده واکسن جانسون‌اندجانسون در روز سه‌شنبه ۲۵ ژانویه، شرکت بوئینگ در روز چهارشنبه ۲۶ ژانویه، مسترکارت و ویزا در روز پنجشنبه ۲۷ ژانویه و کولگیت-پالمولیو (Colgate-Palmolive)، تولیدکننده محصولات مصرفی، در روز جمعه ۲۸ ژانویه اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *