راه اندازی دیزنی پلاس در 42 کشور و 11 منطقه دیگر

به گزارش بینو ، این سرویس استریم در کشورهای جدیدی در اروپا، غرب آسیا (خاورمیانه) و آفریقا راه اندازی خواهد شد.

دیزنی پلاس (Disney+)، پلتفرم استریم اختصاصی فیلم‌ها و نمایش‌های دیزنی، پیکسار، مارول، جنگ ستارگان، نشنال جئوگرافیک و…، به‌تازگی گسترش عظیم بازار خود در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده است. ‌‌‌هم‌اکنون،، سرویس مذکور در ۶۴ کشور سراسر آمریکای‌شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آمریکای‌لاتین دردسترس قرار دارد.

مطابق آنچه که این استریمر در روز 25 ژانویه طبق اعلامیه ای که از طریق «هالیود ریپورتر» اعلام شد، خبر داد، دیزنی پلاس در تابستان امسال در 42 کشور و 11 منطقه  جدید عرضه خواهد شد.

در میان بازارهای اصلی این سرویس، آفریقای جنوبی، ترکیه، لهستان و امارات متحده عربی نیز به چشم می خورد. اگرچه اعلامیه‌ی اخیر شرکت مذکور واقعاً غافلگیرکننده نیست؛ زیرا بسیاری از کشورهای موجود در فهرست باید از سال گذشته زیر پوشش سرویس پخش قرار می‌گرفتند. چرا که دیزنی پلاس پس از اولین نمایش خود در کره‌جنوبی و تایوان و هنگ‌کنگ در اواخر سال گذشته، سرانجام سرویس استریمش را دراختیار گروه عظیمی از مخاطبان قرار داد.

لیست کامل کشورهای جدیدی که Disney+ در تابستان امسال در آنها راه اندازی می شود شامل موارد زیر است:

آلبانی، الجزایر، آندورا، بحرین، بوسنی‌وهرزگوین، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، مصر، استونی، یونان، مجارستان، عراق، اردن، کوزوو، کویت، لتونی، لبنان، لیبی، لیختن اشتاین، لیتوانی، مالت، مونته نگرو، مراکش، مقدونیه‌ی شمالی، عمان، فلسطین، لهستان، قطر، رومانی، سن‌مارینو، عربستان‌سعودی، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای‌جنوبی، تونس ، ترکیه، امارات متحده‌ی عربی، واتیکان و یمن.

به‌غیر از ۴۱ کشور مذکور، دیزنی پلاس در ۱۱ منطقه نیز راه‌اندازی خواهد شد:

جزایر فارو، پلینزی فرانسه، سرزمین‌های جنوبی فرانسه، سنت‌پیر و میکلون، جزایر آلاند، سینت‌مارتن، سوالبارد و یان ماین، قلمرو اقیانوس هند بریتانیا، جبل‌الطارق، جزایر پیتکرن و سنت‌هلنا.

دیزنی پلاس تاریخ راه‌اندازی خاصی برای هیچ‌یک از این کشورها به تفکیک اعلام نکرده و تنها به در دسترتس بودن این سرویس استریم در تابستان امسال اکتفا شده است. اگرچه انتظار می‌رود در آینده دیزنی پلاس جزئیاتی درباره‌ قیمت‌ها یا طرح‌های اشتراک در هر کشور به‌اشتراک بگذارد.

دیزنی پلاس که در 19 نوامبر 2019 در ایالات متحده، کانادا و هلند عرضه شد، به دنبال گسترش جهانی برای جبران کاهش تعداد مشترکین در آمریکای شمالی است. این استریمر در سه ماهه چهارم سال 2021 به 118 میلیون مشترک جهانی رسید. این رقم نسبت به سه ماهه قبل از آن (سه ماهه سوم سال 2021) تنها 2 میلیون مشترک افزایش داشت. رشد ضعیف در Disney+ به گونه ای بود که باعث شد این شرکت انتظارات درآمد وال استریت را از دست دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *