جک دورسی: بیت کوین کلید آینده توییتر است

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، بیت کوین را ارز بومی اینترنت خواند و درباره فرصت‌های استفاده و ادغام آن در سرویس‌ها و امکانات موجود توییتر مانند تجارت، عضویت، اشتراک گذاری‌ها و ویژگی‌های جدیدی مانند Twitter Tip Jar و Super Follows صحبت کرد.

به‌گزارش «بینو» به نقل از «cointelegraph» ، ‌ مدیرعامل توییتر در گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱، بیت کوین را بخش بزرگی از آینده این شرکت دانست و به ظرفیت این رمزارز در تبدیل‌های آینده محصولات و سرویس‌های توییتر اشاره کرد.

جک دورسی ادغام بیت کوین در سرویس‌های آینده این شبکه اجتماعی را تضمینی برای آینده توییتر دانست.

او به سرمایه‌گذاران توضیح داد که با توجه به تعهد توییتر در تبدیل این شبکه اجتماعی به شبکه‌ای غیرمتمرکز و ارائه مشوق‌های اقتصادی بیشتر، نو‌آوری‌های زیادی مبتنی بر بیت کوین وجود دارند و همین امر آن را به دارایی‌ای فراتر از ارز دیجیتال تبدیل می‌کند. دورسی بیت کوین را در کنار فناوری هوش مصنوعی و غیرمتمرکزسازی، یکی از سه عامل مهم در آینده توییتر دانست و گفت: «توجه به این حوزه و سرمایه‌گذاری با پشتکار در آن، برای توییتر و سهامدارانش اهمیت زیادی دارد.»

 

دورسی با اشاره به پشتیبانی غول شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک، از توسعه ارز دیجیتال توییتر را در این راه و تعهد به این حوزه تنها ندانست. انتظار می‌رود که فیسبوک نسخه آزمایشی رمزارز خود به نام Diem را در پاییز ۱۴۰۰ (اواخر ۲۰۲۱) روانه‌ بازار کند. برخلاف فیسبوک، توییتر بر بیت کوین به‌عنوان استاندارد اصلی و بومی اینترنت تمرکز خواهد کرد. دورسی در‌این‌‌باره گفت:

نیازی آشکار برای تمرکز بر بیت کوین و قدردانی از آن وجود دارد و به‌نظر من استانداردی باز که بومی اینترنت باشد، راهی مناسب برای ادامه فعالیت‌های توییتر است؛ به همین دلیل، تمرکز من و تمرکز ما درنهایت روی بیت کوین خواهد بود.

دورسی در جدیدترین صحبت‌هایش درباره‌‌ بیت کوین، برای اولین‌بار با صراحت درباره ادغام این رمزارز با محصولات خود صحبت کرد. این اظهارات کمی پس از گفت‌وگوی جک دورسی با ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و کتی وود، مدیرعامل Ark Invest در رویداد مجازی «The ₿ Word» مطرح شد.

دورسی گفت اگر بیت کوین قبل از توییتر یا فیسبوک وجود داشت، مدل‌های تجاری موجو، بسیار متفاوت بود. او خاطرنشان کرد: «قطعا (در آن صورت) وابستگی کنونی به مدل‌های تجاری مبتنی بر تبلیغات را نداشتیم.» دورسی به‌عنوان یکی از شرکت پرداخت‌های دیجیتال اسکوئر به مدیریت جک دورسی نیز از سرمایه‌گذاران بزرگ بیت کوین است. این شرکت بعد از خرید پنجاه‌میلیون دلار بیت کوین در پاییز ۱۳۹۹ (اواخر ۲۰۲۰)، بار دیگر در اسفند ۱۳۹۹ (فوریه ۲۰۲۱)، ۱۷۰ میلیون دلار دیگر به دارایی‌های بیت کوین خود اضافه کرد. حامیان اصلی بیت کوین از زمان پیدایش آن تا امروز شناخته می‌شود و از سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸) تاکنون، بارهاوبارها بیت کوین را تنها ارز اصلی اینترنت معرفی کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *