جک دورسی: بازپس‌گیری توییتر از وال استریت اولین گام صحیح است

به گزارش «بینو» جک دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین توییتر در توییتی اعلام کرد ایلان ماسک تنها راهکاری است که برای هدایت این شبکه اجتماعی به آن اعتماد دارد. او گفت خصوصی کردن شرکت و خروج آن از بازار وال استریت اولین گام صحیح خواهد بود. او که ظاهرا رابطه خوبی با مدیرعامل تسلا دارد، از همان ابتدا حامی این معامله بود.

جک دورسی به دنبال اعلام خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک، در رشته توییتی نظرات خود را در این باره اعلام کرد. او ابتدا آهنگی از گروه Radiohead به نام Everything In Its Right Place به معنای «همه چیز سر جایش است» را منتشر کرد و بعد از عشقش به توییتر نوشت. او گفت این شبکه اجتماعی نزدیک‌ترین چیز به یک اجماع جهانی است.

دورسی در توییت بعدی خود افزود: «ایده و سرویس تنها چیزهایی هستند که برای من اهمیت دارند، و هر کاری خواهم کرد تا از این دو محافظت کنم. توییتر به‌عنوان یک شرکت همیشه تنها مشکل و بزرگ‌ترین پشیمانی من بوده است. این شرکت تحت مالکیت وال استریت و مدل درآمدزایی بر مبنای تبلیغات قرار داشت. بازپس‌گیری آن از وال استریت اولین گام صحیح محسوب می‌شود

موسس توییتر در ادامه تاکید کرد که اساسا به نظرش هیچ‌کس نباید مالک یا مدیر توییتر باشد.

 این پلتفرم نه یک شرکت بلکه باید یک کالای عمومی در سطح پروتکل باشد.

به باور دورسی اما حالا که مشکل شرکت بودن برای توییتر پیش آمده، ایلان تنها راهکاری است که او به آن اطمینان دارد. دورسی گفت به ماموریت ماسک در گسترش آگاهی اعتماد دارد.

جک دورسی در ادامه افزود: «هدف ایلان در ساخت پلتفرمی که تا حد ممکن قابل اعتماد و دربرگیرنده سلایق مختلف باشد، اتفاق درستی است. این همان هدف پاراگ [آگراوال] است و به همین خاطر او را [برای مدیرعاملی] برگزیدم. از هر دوی شما برای خارج کردن شرکت از این وضعیت غیرممکن سپاسگزارم. راه درست همین است…و از صمیم قلب به آن باور دارم.»

مدیرعامل پیشین توییتر در آخر صحبت‌های خود گفت خوشحال است که توییتر به‌عنوان بستر گفتگوهای عمومی در سراسر دنیا و در میان ستارگان به کارش ادامه می‌دهد. او با این پیام احتمالا به فعالیت‌های شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک و جاه‌طلبی‌های او برای کلونی‌سازی در سیارات دیگر اشاره داشته است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *