روزهای سخت توییتر؛ اخراج مدیران ارشد و توقف استخدام‌های جدید

«بینو» پاراگ اگراوال مدیرعامل توییتر روز پنجشنبه، از اخراج «کیوان بیک پور» مدیر ایرانی تبار بخش مصرف کنندگان و رهبر تیم محصولات این شرکت خبر داد. وی از سال 2015 یکی از مدیران ارشد توییتر بوده که پس از هفت سال اخراج شده است. توییتر علاوه بر کیوان بیک پور، مدیر درآمدهای خود یعنی «بروس فالک» را نیز برکنار کرد.

در حالی که همه منتظر هستند تا معامله بین «ایلان ماسک» و توییتر نهایی شود و ثروتمندترین فرد جهان به مدیرعامل جدید این شبکه اجتماعی تبدیل شود، به نظر می‌رسد توییتر و مدیر عامل فعلی آن، یعنی «پاراگ آگراوال» در حال انجام تغییراتی در ساختار آن است و برخی اعضا تیم مدیریتی خود را اخراج کرده است.

«کیوان بیک‌پور» با انتشار توییتی این موضوع را اطلاع رسانی کرده و گفته بعد از هفت سال این شرکت را ترک می کند و اعلام کرد که مدیرعامل فعلی شبکه اجتماعی، یعنی پاراگ آگراوال پس از اینکه به او اطلاع‌رسانی کرده که می‌خواهد تیم را به سمت دیگری هدایت کند، از وی خواسته تا شرکت را ترک کند.

«بروس فالک» مدیرکل درآمد و رئیس بخش تجاری توییتر نیز با ارسال یک توییت (که البته اکنون حذف شده) تایید کرد که او نیز توسط آگراوال اخراج شده است.

آگراوال در بخشی از یادداشت مفصل خود به کارمندان این شبکه اجتماعی، نوشت:

«همزمان با آغاز همه‌گیری در سال 2020، تصمیم به سرمایه‌گذاری شدید شده بود تا باعث رشد چشمگیر کاربران و درآمد شویم و به عنوان یک شرکت، به مراحل اصلی که اعتماد به این اهداف را امکان پذیر می‌کند، دست پیدا نکردیم.»

«آدریان زامورا» سخنگوی توییتر نیز این تغییرات را تایید کرد و در بیانیه‌ای گفت:

«می‌توانیم تایید کنیم که کیوان و بروس از توییتر خارج می‌شوند. «جی سالیوان» رئیس محصول و رئیس موقت بخش درآمد است. همچنین از این هفته، ما اکثر استخدام‌ها و موارد تکمیلی دیگر را به جز برای نقش‌های بسیار مهم متوقف می‌کنیم.»

بیک‌پور به عنوان مدیر بخش محصولات توییتر، توسعه بسیاری از بزرگترین ویژگی‌ها و تغییرات این شبکه اجتماعی در چند سال گذشته را رهبری کرده است. او از سال 2015 پس از تصاحب تصاحب استارتاپش یعنی Periscope توسط توییتر، یکی از کارمندان این شبکه اجتماعی بوده است.

تغییرات ساختاری توییتر در حالی انجام شده که ایلان ماسک این شبکه اجتماعی را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرده و در برنامه‌های ماسک برای توییتر علاوه بر افزایش 5 برابری درآمد و افزایش 4 برابری کاربران این شبکه اجتماعی به استخدام 3600 کارمند جدید اشاره شده بود.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *