یوتیوب بخش‌های پربازدید یک ویدیو را به کاربران نشان می دهد

به گزارش از بینو به نقل از  theverge یوتیوب با ارائه یک قابلیت جدید جذابترین بخش ویدئوها را به شما نمایش خواهد داد. این قابلیت قبلا فقط برای مشترکین نسخه پولی یوتیوب قابل‌دسترس بود و حالا از امروز همه کاربران به آن دسترسی خواهند داشت.

شما در این قابلیت محبوب‌ترین قسمت‌های هر ویدیو را از طریق گرافی که در پشت نوار پیشرفت ویدیو (Seekbar) ظاهر خواهد شد مشاهده خواهید کرد. به‌گفته یوتیوب، اگر گراف مذکور بالا باشد یعنی آن قسمت از ویدیو بیشتر بازدید شده و جذابترین بخش ویدئوها است. شما با استفاده از این گراف خواهید توانست خیلی سریع به قسمت موردنظر بروید و آن را تماشا کنید.‌

این قابلیت هرچند مزیت‌های زیاد دارد اما ممکن است توجه بازدیدکنندگان را پرت کند یا اینکه همه جنبه‌های کار خالقان محتوا دیده نشود. با این حال، خالقان محتوا با استفاده از این قابلیت می‌توانند بفهمند کدام قسمت کارهایشان مورد توجه کاربران قرار گرفته است. قابلیت جدید یوتیوب بخشی از یک آپدیت بزرگ است که هدف آن تقسیم ویدیوهای بلند به قسمت‌های کوچکتر و قابل‌ مدیریت‌تر است. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این آپدیت شامل لوپ کردن ویدیوهاست که این قابلیت سال گذشته ارائه شده بود اما امروز به‌طور رسمی عرضه شده است. قابلیت بعدی که برای کاربران پولی ارائه شده جستجوی دقیق یک لحظه‌ی خاص از یک ویدیو است. قابلیت دیگری نیز به نام “chapters” به خالقان محتوا اجازه می‌دهد تا ویدیوهای خود را فصل‌بندی کنند.

یوتیوب که خود را به‌عنوان یک پلتفرم ویدیوهای بلند شناسانده است، حالا با ارائه این قابلیت‌ها قصد دارد به رقابت تیک تاک برود و امکان کوتاه‌تر کردن ویدیوها را در اختیار کاربران خود قرار بدهد. حالا باید ببنیم که این استراتژی گوگل تا چه اندازه موثر خواهد بود.

اطلاعات بیشتر را از اینجا بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *