مرورگر مایکروسافت اج با عبور از سافاری دومین مرورگر محبوب دنیا شد

به گزارش بینو به نقل از 9to5mac مرورگر مایکروسافت اج توانسته توجه کاربران را به خود جلب کند. این مرورگر حالا با پشت‌سر گذاشتن سافاری در رده دوم محبوب‌ترین مرورگرها قرار گرفته است.

آمار Statcounter نشان می‌دهد که ‌مایکروسافت اج در مقایسه با مرورگر سافاری رشد بهتری داشته و توانسته بعد از گوکل کروم که محبوب‌ترین مرورگر دنیا با ۶۶ درصد کاربر است در رتبه دوم جای بگیرد. دو‌ مرورگر اج و سافاری هم‌اکنون برای به دست آوردن ۱۰ درصد از سهم بازار باهم رقابت می‌کنند.

سهم دقیق هر مرورگر به صورت زیر است:

گوگل کروم: ۶۶.۶۴ درصد

مایکروسافت اج: ۱۰.۰۷ درصد

سافاری ۹.۶۱ درصد

البته این آمار با توجه به تعداد بیشتر کاربران ویندوز نسبت به کاربران مک اپل منطقی به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد که مرورگر اج همچنان ظرفیت‌های زیادی برای رشد دارد. این آمار همچنین نشان می‌دهد که کاربران مک، از سافاری به‌عنوان مرورگر اصلی خود کمتر استفاده کرده‌اند. در تائید این ادعا می‌توان به گزارشی اشاره کرد که اخیراً منتشر شده بود و نشان داده بود که تعداد کاربران سافاری از مارس ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ علیرغم فروش دستگاه‌های مک بیشتر توسط اپل کاهش یافته است.

یک دلیل دیگر برای کاهش تعداد کاربران سافاری می‌تواند طراحی جدید آن باشد که در رویداد WWDC 2021 ارائه شد و واکنش‌های مختلفی را در بین کاربران برانگیخت.

مرورگر فایرفاکس نیز که در فوریه ۲۰۲۲ توانسته بود سافاری را پشت‌سر بگذارد، حالا کاربران فعال خود را از دست داده و دقیقاً مشخص نیست که کاربران این مرورگر به کروم مهاجرت کرده‌اند یا اج.‌

سایر مرورگرها هم حدود ۲.۵ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده‌اند و اپرا نیز توسط ۲.۴۴ درصد از کاربران استفاده شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *