تلگرام پریمیوم رسما رونمایی شد

بینو؛؛ کمتر از ده روز پیش بود که  «پاول دورف» موسس و مدیرعامل تلگرام، از عرضه سرویس پولی و یا به اصطلاح پریمیوم این پیام‌رسان خبر داد، حالا در جدیدترین بروزرسانی، تلگرام از این سرویس رونمایی کرده است. تلگرام علاوه بر معرفی این سرویس، از قابلیت‌های جدیدی برای نسخه رایگان این پیام‌رسان هم رونمایی کرده و همچنین از رسیدن تعداد کاربران فعال ماهانه خود به 700 میلیون نفر خبر داده است.

تلگرام در توضیحات همراه این بروزرسانی تاکید کرده این سرویس اشتراکی از ادامه توسعه این پیام‌رسان حمایت می‌کند و کاربران به ویژگی‌های اضافه اختصاصی دست می‌یابند. البته این موضوع به معنای قطع دسترسی کاربران به نسخه رایگان یا عدم انتشار قابلیت‌های جدید نیست.

با عضویت کاربران در سرویس پریمیوم، قابلیت‌های جدیدی در اختیارشان قرار می‌گیرد که برای مثال می‌توان به امکان آپلود فایل‌های 4 گیگابایتی، سرعت دانلود بالاتر، بهبود مدیریت چت، استیکرهای اختصاصی و موارد دیگر اشاره کرد. البته همانطور که گفتیم، قابلیت‌های کنونی این پیام‌رسان به صورت رایگان همچنان باقی خواهند ماند و همچنین کاربران عادی می‌توانند برخی ویژگی‌های پریمیوم مانند دانلود فایل‌های حجیم یا مشاهده استیکرهای اختصاصی را تجربه کنند.

قابلیت‌های تلگرام پریمیوم

 

آپلود فایل‌های 4 گیگابایتی

کاربران در حال حاضر می‌توانند به صورت رایگان فایل‌های 2 گیگابایتی در سرورهای تلگرام آپلود کنند، اما در نسخه پریمیوم این حجم به 4 گیگابایت می‌رسد و برای مثال می‌توان 4 ساعت ویدیوهای 1080p در سرورهای این پیام‌رسان آپلود کرد. همه کاربران بدون توجه به اینکه عضو سرویس پریمیوم هستند یا خیر، می‌توانند این فایل‌ها را دانلود کنند.

 

سرعت دانلود بالاتر

کاربران سرویس پریمیوم می‌توانند فایل‌ها را بالاترین سرعت ممکن دانلود کنند و تنها موضوعی که می‌تواند در این راه مانع شود، سرعت شبکه کاربر است.

 

کاهش محدودیت‌ها

در نسخه پریمیوم تقریبا تمام محدودیت‌ها کاهش می‌یابند. برای مثال شما می‌توانید در 1000 کانال عضو شوید، 20 فولدر چت با هرکدام 200 چت بسازید، به هر اپ تلگرام 4 حساب اضافه کنید، 10 استیکر مورد علاقه‌تان را ذخیره کنید و همچنین 10 چت را در صفحه اصلی پین کنید.

همچنین امکان نوشتن بیوگرافی طولانی‌تر به همراه لینک هم برای شما فراهم می‌شود. کاربران نسخه پریمیوم همچنین می‌توانند 20 لینک عمومی t.me را هم رزرو کنند.

 

تبدیل صوت به متن

با این ویژگی می‌توان پیام‌های صوتی را به متن تبدیل کرد و همچنین برای بهبود عملکرد این ویژگی، به آن امتیاز داد.

 

استیکرهای منحصر به‌فرد

در سرویس پریمیوم به استیکرهای اختصاصی با انیمیشن‌های تمام صفحه مختلف دسترسی پیدا می‌کنید که احساسات شما را بهتر منتقل می‌کنند. مجموعه استیکرهای پریمیوم هر ماه توسط هنرمندان تلگرام بروزرسانی می‌شوند.

 

واکنش‌های اختصاصی

کاربران سرویس پریمیوم به راه‌های جدیدی برای واکنش نشان دادن به پیام‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و به بیش از 10 ایموجی جدید دست می‌یابند.

 

مدیریت چت

در نسخه پریمیوم همچنین با ابزارهای جدیدی برای مدیریت لیست چت‌ها روبه‌رو هستیم، برای مثال می‌توانید فولدر چت پیش فرض خود را تغییر دهید تا اپ همیشه فولدر شخصی شما را باز کند. همچنین امکان آرشیو و بی‌صدا کردن خودکار چت‌ها هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

تصاویر متحرک پروفایل

برای کاربران پریمیوم، تصاویر پروفایل متحرک یا همان ویدیوهای کوتاه برای همه افراد در داخل چت و حتی لیست چت به نمایش گذاشته می‌شود.

 

نشان پریمیوم

تمام کاربران سرویس پریمیوم به یک نشان اختصاصی با آیکون ستاره در کنار نام خود دسترسی پیدا می‌کنند و افراد می‌توانند این نشان را در لیست چت، هدر چت و همچنین لیست اعضای گروه‌ها مشاهده کنند.

 

آیکون‌های اپ پریمیوم

کاربران سرویس پریمیوم همچنین به آیکون‌های جدید دسترسی پیدا می‌کنند که امکان افزودن آن‌ها به هوم اسکرین وجود دارد. این آیکون‌ها شامل ستاره سرویس پریمیوم، آسمان شب و همچنین آیکون تلگرام با علامت توربو می‌شود.

 

حدف تبلیغات

چند وقتی می‌شود که تلگرام شروع به نمایش تبلیغات در کانال‌های عموم پرمخاطب کرده و حالا در سرویس پریمیوم، کاربران از شر این تبلیغات خلاص می‌شوند.

با وجود اینکه تلگرام از ویژگی‌های نسخه پریمیوم رونمایی کرده، اما هنوز بطور دقیق از قیمت رسمی آن اطلاعی نداریم. با این حال شایعات در گذشته گفته بودند که هزینه ماهیانه تلگرام پریمیوم برابر 4.99 دلار خواهد بود.

 

قابلیت‌های جدید نسخه رایگان تلگرام

در کنار معرفی تلگرام پریمیوم، تلگرام در جدیدترین بروزرسانی خود قابلیت‌های جدیدی هم برای نسخه رایگان پیام‌رسان خود درنظر گرفته است. یکی از این قابلیت‌ها، درخواست پیوستن به گروه‌های عمومی است تا ادمین بتواند به کاربران اجازه ورود به گروه را بدهد.

قابلیت دیگر نشان تاییدیه چت‌هاست که حالا کاربران می‌توانند آن را برای گروه‌ها، کانال‌ها یا بات‌های خود دریافت کنند.چهره‌های عمومی و سازمان ها می توانند گروه، کانال یا ربات خود را تایید کنند به این معنا که یک نشان تایید دریافت نمایند. این نشان به کاربران این پیام را ابلاغ می کند که پیام ها از منبع تایید شده ارسال می شوند. علاوه بر نمایه‌ها این نشان ها در بالای چت ها نیز ظاهر می شود که این امر شناسایی منابع تایید شده اطلاعات را آسان تر خواهد کرد.

 

همچنین در بروزرسانی جدید، بات‌ها بهبود می‌یابند. ربات‌ها در تلگرام می‌توانند در مواردی همچون پذیرش پرداخت ها، نظرسنجی ها و … کمک کنند.

همچنین با بهبود پیش نمایش چت‌ها در نسخه اندروید هم روبه‌رو هستیم. تلگرام در این آپدیت گزینه «ذخیره خودکار در گالری» را به نسخه اندروید پیام‌رسان خود برگردانده و البته می‌توان آن را برای بخش‌های مختلف، فعال و غیرفعال کرد.

تلگرام همچنین یک راه جدید برای ساخت عکس پروفایل شخصی در مک او اس ارائه کرده و در نهایت با بیش از 100 بهینه‌سازی و رفع باگ، عملکرد نسخه موبایل و دسکتاپ پیام‌رسان خود را بهبود داده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *