توییتر از سهامداران خواست معامله 44 میلیاردی ایلان ماسک را تایید کنند

به گزارش «بینو» هیئت‌مدیره توییتر می‌خواهد تصاحب 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک تکمیل شود، از این رو از سهامدارانش می‌خواهد که این معامله را تأیید کنند.

آنگونه که techcrunch نقل کرده است در سندی که روز سه‌شنبه 21 ژوئن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال شد، هیئت مدیره توییتر تصریح کرده است که توصیه می‌کند «به اتفاق آرا به تصویب توافقنامه ادغام رای دهید.»

هیات مدیره این شرکت در رأیی واحد از سهامداران خواسته «پاداشی را که در صورت تکمیل قرارداد از سوی توییتر به مدیران نامبرده اختصاص داده می‌شود تایید کنند» و «اگر در زمان جلسه ویژه، قرارداد تکمیل نشده و نیاز به بررسی بیشتر باشد، این جلسه تا تاریخ یا تاریخ‌های بعدی به تعویق می‌افتد.»

سهام توییتر در زمان نگارش خبر با قیمت ۳۸.۱۲ دلار، بسیار پایین‌تر از پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری ایلان ماسک، معامله می‌شود. همچنین، ارزش بازار این شرکت هم به کمتر از ۳۰ میلیارد دلار سقوط کرده است. در نتیجه این قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری سود زیادی برای تمام سهامداران به دنبال دارد.

با این حال، سرنوشت قرارداد توییتر همچنان به دلیل جدال بر سر تعداد روبات‌های موجود در پلتفرم در هاله‌ای از ابهام است. توییتر پیشتر در همین ماه (ژوئن)، دسترسی کامل و بدون محدودیت جریان توییت‌ها را در اختیار ایلان ماسک گذاشت تا او بتواند درصد روبات‌های این شبکه اجتماعی را بررسی کند.

ایلان ماسک روز سه‌شنبه در مجمع اقتصادی قطر اعلام کرد که هنوز «مسائل حل‌نشده» بر سر این توافق وجود دارد.

او خاطر نشان کرد: «سوال اینجاست که آیا بخش وام مورد نیاز فراهم می‌شود و آیا سهامداران به نفع قرارداد رأی می‌دهند.» مدیرعامل تسلا گفت قصد رهبری توییتر را ندارد بلکه می‌خواهد بر «هدایت محصول» تمرکز کند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *