غرامت 90 میلیون دلاری گوگل به توسعه دهندگان اپ

به گزارش «بینو» به نقل از رویترز، شرکت آلفابت (GOOGL.O) گوگل موافقت کرده است که 90 میلیون دلار برای حل و فصل یک دعوای حقوقی با توسعه دهندگان برنامه بر سر پولی که آنها برای ایجاد برنامه برای تلفن های هوشمند اندرویدی و برای ترغیب کاربران به خریدهای درون برنامه ای به دست آورده اند ، بپردازد.

طبق اسناد دادگاه این شکایت مربوط به درآمد توسعه دهندگان از تولید اپلیکیشن برای موبایل های اندروید و تشویق کاربران به خرید در اپ بوده است.

طبق شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن در دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو، گوگل متهم شده با سواستفاده از سازش با تولید کنندگان موبایل، موانع فنی و توافقنامه های تقسیم درآمد اکوسیستم اپلیکیشن را محدود کند و در نتیجه بیشتر پرداخت ها از سیستم «گوگل پلی بیلینگ» (Google Play billing) با کارمزد از پیش تعیین شده ۳۰ درصد انجام شده است.

این شرکت به عنوان بخشی از فرایند تسویه شکایت باید ۹۰ میلیون دلار در صندوق برای پشتیبانی از توسعه دهندگانی سرمایه گذاری کند که درآمد سالانه شان از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی ۲ میلیون دلار یا کمتر بوده است.

گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: بیشتر توسعه دهندگان اپلیکیشن که از طریق گوگل پلی به درآمد دست یافته اند، در صورت تمایل، شرایط دریافت پول از این صندوق را دارند.

همچنین این شرکت اعلام کرد سالانه کمیسیونی ۱۵ درصدی از نخستین درآمد میلیونی توسعه دهندگان از گوگل پلی دریافت می کند. گوگل این اقدام را در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کرد.

البته دادگاه باید این تسویه را تایید کند. به گفته هاگنز برمن سوبول شاپیرو نماینده شاکیان، حدود ۴۸ هزار توسعه دهنده اپلیکیشن شایسته دریافت ۹۰ میلیون دلار غرامت مذکور هستند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *