شکایت رسمی توییتر از ایلان ماسک

بینو؛؛ توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد و مدعی شد که ثروتمندترین فرد دنیا از اجرای تعهداتش سرباز زده است. این شرکت حالا از مدیرعامل تسلا خواسته تا این قرارداد را تکمیل کند. ایلان ماسک پیش‌تر (روز جمعه) به طور رسمی اعلام کرده بود که این شبکه اجتماعی اطلاعات کافی درباره فعالیت بات‌ها و آمار اکانت‌های جعلی ارائه نکرده و به همین دلیل او از این معامله خارج می‌شود.

توییتر در دادخواستی که در دادگاه کیفری ایالت دلاور ثبت شده، می‌گوید: «توییتر این دادخواست را ثبت کرده تا از نقض دوباره توافقات توسط ماسک جلوگیری کند، ماسک را به اجرای تعهدات حقوقی‌اش وادار سازد و قرارداد را مطابق شرایط آن اجرا کند.»

«برت تیلور»، رئیس هیئت مدیره توییتر در صفحه خود نوشت که این شکایت تنظیم شده تا ایلان ماسک را نسبت به تعهداتش مسئول قرار دهد. به فاصله کوتاهی، ماسک نیز در توییتی مدعی شد که اقدام توییتر کنایه‌آمیز و خنده‌دار است.

در پرونده شکایت توییتر گفته شده که ایلان ماسک چگونه ابتدا با پیشنهاد غیرمنتظره و سخاوتمندانه خود خواستار خرید این شرکت شد و بعد تقریبا بلافاصله رفتار خود را تغییر داد و به دنبال بازی دادن شرکت و ترک قرارداد رفت. در این دادخواست آمده، وقتی بازار سهام نزولی شد، ماسک به دنبال راهی برای خروج از توافق بود، بنابراین سعی کرد طرف مقابل را به نقض قرارداد متهم کند.

اینجاست که بحث کاربران جعلی به میان می‌آید. وکلای توییتر می‌گویند ماسک پیش از امضای قرارداد آمار تخمینی اکانت‌های اسپم را از این شرکت نخواسته بود. او حتی برای جلب رضایت هیئت مدیره پذیرفته بود که از طریق این توافق به اطلاعات غیرعمومی شرکت دسترسی نداشته باشد.

البته این شرکت در نهایت بیشتر از آن‌چه بر اساس توافق موظف بود به ماسک درباره وضعیت بات‌ها اطلاعات داد. با این حال، تیم ماسک خواستار اطلاعات بیشتری در این زمینه بود و حتی می‌خواست به ایمیل‌ها و پیام‌های مدیران در این باره دسترسی داشته باشد. توییتر می‌گوید با توجه به تصمیم او برای عدم بررسی موشکافانه اطلاعات شرکت، این درخواست خیلی غیرعادی بود.

با توجه به این که قرارداد خرید توییتر باید تا تاریخ 24 اکتبر (2 آبان) اجرایی شود، این شرکت می‌خواهد دادگاه هرچه زودتر روند بررسی پرونده آن‌ها را آغاز کند. با این حال، این شبکه اجتماعی تا همین حالا هم زیان بسیاری از معامله با ماسک دیده و شرایط آن‌ها خیلی بدتر از چند ماه پیش شده است.

در مورد اطلاعات تیم حقوقی توییتر و ایلان ماسک اینجا بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *