سهم 15 درصدی شبکه‌های اجتماعی ایرانی در کسب‌وکارهای آنلاین

چکیده : سهم اینستاگرام در معرفی، فروش کالا و خدمات کسب‌وکارهای اینترنتی ۸۳ درصد و سهم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی ۱۵ درصد است.

به گزارش بینو؛ طبق گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران در سال ۹۹، سهم اینستاگرام در معرفی و فروش کالا و خدمات کسب‌وکارهای اینترنتی ۸۳ درصد و سهم شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های ایرانی ۱۵ درصد است.

تعداد کل واحدهای تجارت الکترونیکی برابر با ۳۵۰ هزار وب‌سایت است و از این میان، حدود ۸۹ هزار واحد تجاری ای‌نماد دریافت کرده‌اند؛ این به‌ معنای سهم ۲۵ درصدی کسب‌وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی از کل واحدهای تجاری الکترونیکی است.

بیشترین زمینه فعالیت واحدهای تجاری داری ای‌نماد، به‌ترتیب، فروش کالا، آموزش، برنامه‌نویسی و کامپیوتر، تبلیغات و بازاریابی و خدمات مسافرتی و گردشگری است.

۷۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی دارای ای‌نماد، علاوه بر وب‌سایت از شبکه‌های اجتماعی، ۳۴ درصد از پیام‌رسان‌ها و ۲۸ درصد از اپلیکیشن موبایل استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین شبکه اجتماعی مورد استفاده کسب‌وکارها، همان‌طور که انتظار می‌رفت،اینستاگرامبا ۸۳ درصد، سپس واتساپ با ۵۲ درصد، تلگرام با ۴۳ درصد، فیسبوک با ۸ درصد و سیگنال با یک درصد است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *