بینو؛؛ امروزه با گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی روزمره شاهد شکل گیری نسل جدیدی از ابزارهای اینترنتی هستیم که امکانات بیشتری را برای روابط متقابل، مذاکره، گفتگو و به طور کلی ارتباط دو سویه فراهم آورده است. با توجه به گسترش روزافزون کاربران شبکههای اجتماعی، این شبکهها به بخشی اساسی از زندگی کاربران تبدیل شدهاند و نقشهای مختلفی را در زندگی روزمره ایفا میکنند.
شبکه های اجتماعی با توجه به کارکردهای متنوعشان برای ترویج سبک زندگی مبتنی بر اینترنت، مورد استقبال قرار گرفته اند. در رسانههای اجتماعی، رسانه، دیگر مالک مخاطبان نیست، محدودیت زمان و مکان وجود ندارد، متن، صوت و تصویر در دسترس همگان قرار گرفته است و برقراری ارتباط میتواند با کارهای روزانه عجین شود.
شبکههای اجتماعی روز به روز درحال گستردهتر شدن هستند. به گونهای که ماهیت شبکههای اجتماعی نیز این روزهای دچار دگردیسیهای عیان شده است؛ به عبارتی میتوان گفت شبکههای اجتماعی نوظهور نیز که تا همین چند سال پیش صرفا محملی برای گپ و گفتهای دوستانه بود این روزها به فضایی برای گسترش کسب و کار تبدیل شده است تا آنجا که در حال حاضر، بازاریابی شبکه های اجتماعی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی خوانده میشود.
بنابراین رسانههای نوین در زندگی مخاطبان، بازاریابان وکسب و کارها، فضای رقابتی چالش بر انگیزی را به وجود آورده و از سوی دیگر ناگفته پیداست که رسانهها و به ویژه شبکههای اجتماعی قدرت عظیمی برای تغییر و جهتدهی سبک زندگی افراد دارد. از این منظر، با توجه به اهمیت اتخاذ نگاه راهبردی در این اکوسیستم، آگاهی در خصوص روند رشد و آینده پژوهیها در خصوص برترین رسانههای اجتماعی جهان میتواند کمک رسان باشد.
در این نوشتار می خوانید:
_ برترین شبکههای اجتماعی تا پایان سال 2021
_ برنامهها و آینده پژوهی شبکههای اجتماعی محبوب
_ قابلیتهای برتر رسانههای اجتماعی در سال 2022
_ شبکه های اجتماعی؛ پلتفرمی محبوب برای تبلیغات
نسخه دیجیتال این مجلد را از اینجا دریافت نمایید