بینو؛؛ تبلیغات شبکههای اجتماعی (Social Ads) نوعی از تبلیغ هستند که به وسیله پلتفرمهای شبکه اجتماعی انجام میشود. عموما گفته میشود آنها حاوی یک عنوان و یک توضیح هستند و با نوع خاصی از عناصر چند رسانهای (مانند تصویر، ویدئو، اینفوگرافی و …) همراه هستند.
بسته به پلتفرم شبکه اجتماعی که تبلیغات در آن ثبت میشود، یک تبلیغ اجتماعی میتواند در قالبهای مختلفی منتشر شود.
تبلیغات در رسانههای اجتماعی حوزهای است که به سرعت در حال رشد است. این ابزاری است که کسبوکارها میتوانند از آن برای افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان جدید و رشد پایگاه مشتریان خود استفاده کنند.
برای اینکه برندها واقعاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، باید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنند و از پلتفرم تبلیغات رسانه اجتماعی مورد علاقه خود برای دسترسی به آنها با استفاده از تبلیغات رسانههای اجتماعی استفاده کنند.
دنیای کنونی دنیای تبلیغات است. تبلیغاتی که به طور مداوم از طریق رسانههای جمعی همچون تلویزیون، رادیو، روزنامه وسایر رسانهها در معرض چشمان مخاطب قرار می گیرد و وی را به سمت کالا و خدمات مورد نظر سوق می دهد.
به همین دلیل بسیاری از سازمانها در دنیای رقابتی امروز ناچارند تا از ابزارهای تبلیغات رسانه ای برای معرفی خدمات و محصولات خود استفاده کنند تا از سایر رقیبان عقب نمانند. یک تبلیغ چه رادیویی، تلویزیونی و یا مطبوعاتی باید بتواند خود را در میان سایر تبلیغات جای دهد و با مخاطب ارتباط برقرار کند تا بتواند در ازدحام و شلوغی در فکر مخاطب نفوذ کرده و توجه وی را به خود جلب نماید.
در بخش اول این نوشتار به مقایسه تبلیغات سنتی و دیجیتال خواهیم پرداخت و در بخش بعد اثربخشی تبلیغات رسانههای اجتماعی را با مرور و مقایسه آمار و ارقام و پلتفرمهای مختلف از جمله اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، تیک تاک، اسنپ چت و … به بحث خواهیم نشست.