برترین برنامه های دانلود شده در سال 2022

بینو؛؛ بر اساس گزارش سایتSensor Tower 10 برنامه برتر در جهان در سه ماهه اول 2022 در فروشگاه «گوگل پلی» و « اپ استور» به شرح زیر است:

طبق آمار بدست آمده، دانلود کل اپلیکیشن­ ها در سه ماهه اول 2022 به 36.9 میلیارد رسیده است که این رقم نسبت به سه ماهه اول سال گذشته 1.4 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، بیشترین برنامه­ ها از 10 برنامه برتر دانلود شده، در دسته بندی پلتفرم­های رسانه­های اجتماعی بودند که دو غول فناوری از جمله شرکت متا و بایت دنس شش مورد از 10 برنامه برتر را به خود اختصاص داده اند. چهار پلتفرم در این لیست از جمله اینستاگرام، فیس­بوک، واتس­اپ و مسنجر متعلق به متا است و بایت دنس که مالک دو پلتفرم محبوب تیک­ تاک و پلتفرم ویرایش ویدیو کپ کات (CapCut) است.

 

در سه ماهه اول سال 2021، تیک­تاک از مرز 3.5 میلیارد دانلود عبور کرد و توانست به پنجمین برنامه برتر و اولین برنامه غیر متا تبدیل شود. این موفقیت در حالی بود که تیک­تاک از ژوئن 2020 در هند ممنوع شد. در حالی که قبل از این ممنوعیت، هند 30 درصد از دانلودهای تیک­تاک را تشکیل می­داد.

البته هند تنها کشوری نبود که استفاده از تیک­تاک را ممنوع کرد. پاکستان چندین بار تیک­تاک را به دلیل نگرانی در مورد محتوای «نامناسب» مسدود کرده است. با این حال، چند روز بعد از اعلام این خبر، این ممنوعیت  در پاکستان برداشته شد و در حال حاضر کاربران این کشور به تیک­تاک دسترسی دارند.

 

 10 برنامه پرفروش

بر اساس گزارش Sensor Tower تیک ­تاک نه تنها بیشترین دانلود برنامه در جهان را به خود اختصاص داده است، بلکه پردرآمدترین برنامه غیربازی در سه ماهه اول سال 2022 در دو فروشگاه گوکل پلی و اپ  استور معرفی شده است.

تیک­تاک در سه ماهه گذشته (3 ماهه آخر 2021) 821 میلیون دلار فروش داشته است. در حالی که در لیست ارائه شده نامی از پلتفرم­های متا دیده نشده است. در سال 2021، متا بیش از 117.9 میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از 97 درصد آن از طریق تبلیغات به دست آمده بود.

در لیست پرفروش ترین برنامه­های غیربازی، در جایگاه دوم «یوتیوب» قرار گرفته است.

«دیزنی پلاس» که طی این چند سال مورد استقبال بسیاری از کاربران بوده، توانست در جایگاه سوم قرار بگیرد.

سرویس ذخیره‌ی ابری «گوگل وان» جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است.

شبکه اجتماعی دوست یابی «تیندر» در ردیف پنجم قرار دارد.

سرویس اشتراک کمیک­های دیجیتال ژاپنی و زیرمجموعه شرکت اینترنتی کره ای کاکائو، به نام «پیکوما» نیز به عنوان پر فروش­ترین برنامه در جایگاه ششم قرار گرفته است.

پلتفرم ویدیوی آنلاین چینی «تنسنت ویدیو» رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

« iQIYI»یکی دیگر از پلتفرم­های محبوب ویدئوی آنلاین چینی نیز بعد از رقیب خود، در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

سرویس «HBO max» که نزدیک به 77 میلیون کاربر دارد در جایگاه نهم قرار دارد و آخرین جایگاه در این لیست به برنامه­ی خرید استیکر «مانگا لاین» که متعلق به شرکت لاین است، اختصاص دارد.

بیماری همه گیر کووید 19 تأثیر زیادی بر بازار اپلیکیشن­ها بر جای گذاشت به طوریکه در سال 2020، هزینه برنامه‌ها برای مواردی مانند دسترسی­های ویژه، خریدهای درون برنامه‌ای و اشتراک‌ها با 30 درصد افزایش سالانه،  به 111 میلیارد دلار رسیده بود .

بر اساس تحلیل کارشناسان این حوزه پیش بینی می­شود تا سال 2025، هزینه­های مرتبط با برنامه­ها به 270 میلیارد دلار افزایش یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *