اعتراف مدیر اینستاگرام: پنهان کردن لایک‌ها ایده‌ای تفرقه آمیز است

مدیر اینستاگرام ضمن اعتراف این نکته که پنهان کردن آمار لایک‌ها ایده‌ای تفرقه آمیز است، گفت که این ایده کنار گذاشته نخواهد شد.

هفته گذشته برخی کاربران اینستاگرام متوجه پنهان شدن آمار لایک در برخی پست‌ها شدند که کمی بعد مشخص شد باگ بوده و اینستاگرام آن را برطرف کرده است. این اتفاق سبب شد تا موضوع پنهان شدن لایک‌ها از پست‌های اینستاگرام دوباره داغ شده و برخی از کاربران، به خصوص اینلوئنسرها و کاربرانی که درآمدشان به لایک وابسته است، نگران شوند.

حال، «آدام موسری» (Adam Mosseri)، مدیر اینستاگرام با انتشار ویدیویی کوتاه در توییتر اعتراف کرد که پنهان کردن آمار لایک‌ها ایده‌ای تفرقه آمیز (Polarizing) است. او ضمن اشاره به باگ هفته قبل و معذرت خواهی از کاربران، گفت که اینستاگرام به دنبال راهکاری است تا این قابلیت را برای کاربرانی که آن را مفید می‌دانند فعال کند.

اینستاگرام از اوایل سال ۲۰۱۹ در حال آزمایش قابلیت خصوصی کردن تعداد لایک هاست و معتقد است این کار سبب تمرکز بیشتر دنبال کنندگان روی محتوا و کیفیت آن خواهد شد و از تحت تأثیر قرار گرفتن آنها توسط تعداد لایک‌ها جلوگیری می‌کند. موسری نیز اواخر سال ۲۰۱۹ در مصاحبه‌ای با خبرگزاری CNBC گفت: «می‌خواهیم کاربران کمتر نگران تعداد لایک‌ها باشند و زمان بیشتری را صرف برقراری ارتباط با عزیزان خود کنند.»

با وجودی که پنهان شدن لایک‌های کاربران اتفاقی تصادفی اعلام شده، اینستاگرام به طور واضح می‌گوید که این قابلیت کنار گذاشته نخواهد شد و در اختیار کاربرانی قرار خواهد گرفت که آن را مفید می‌دانند. این قابلیت به خصوص برای پروفایل‌های کوچک مناسب خواهد بود که عدم معروفیت به دغدغه فکری آنها تبدیل شده است.

بر اساس تحقیق انجام شده توسط جامعه سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا (RSPH)، اینستاگرام بدترین پلتفرم اجتماعی برای سلامت روان و تندرستی لقب گرفته و اسنپ‌چت و فیسبوک آن را تعقیب می‌کنند.

البته نباید فراموش کرد که اینستاگرام به یک فضای رقابتی بسیار شدید به خصوص برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده که «عیار کسب و کارشان» توسط برندها از روی میزان درگیری با دنبال کنندگان (بخوانید آمار لایک و بازدید) سنجیده می‌شود. بنابراین پنهان کردن آمار لایک‌ها می‌تواند به آن‌ها ضربه زده و روی محبوبیت‌شان تأثیر منفی بگذارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *