جریمه 5 میلیون یورویی اپل توسط رگولاتور هلندی

به گزارش بینو؛؛ رگولاتوری هلند اعلام کرده است که اپل سیاست های رگولاتوری را آن‌طور که از این شرکت خواسته شده تغییر نداده است و طبق رأی مقامات هلندی محکوم اعلام شد.

اداره مصرف کننده و بازار (ACM) قبلاً به اپل دستور داده بود که به برنامه های دوستیابی اجازه دهد از سیستم های پرداخت شخص ثالث استفاده کنند.

ACM جریمه 5 میلیون یورویی را به عنوان جریمه اولیه اعمال کرد. اگر اپل شرایط را برآورده نکند، مجموع جریمه ممکن است به 50 میلیون یورو در مراحل 5 میلیون یورویی در هر هفته افزایش یابد.

به عبارت دیگر شرکت اپل از آنجایی که اجازه نداده اپلیکیشن‌های دوست‌یابی کشور هلند از روش های پرداخت جایگزین استفاده کنند و همه آنها را مجبور به استفاده از خدمات پرداخت درون برنامه‌ای مخصوص خود اپل کرده است، حالا طبق اعلام رأی مقامات هلندی محکوم شده و باید جریمه ای 5 میلیون یورویی (5.65 میلیون دلار) را در هلند پرداخت کند.

شرکت اپل در  تاریخ 15 ژانویه برای دفاع از خود مدعی شده است که از قوانین رگولاتوری هلند در این زمینه از ماه دسامبر تبعیت کرده است. اما رگولاتوری هلند اعلام کرده است که اپل در این زمینه موفق نبوده و سیاست های خود را آن‌طور که از این شرکت خواسته شده تغییر نداده است.

رگولاتوری هلند تصمیم خود را به شرکت اپل ابلاغ کرده و تعیین کرده است تا زمانیکه شرکت از آن اطاعت نکند و جریمه خود را پرداخت نکند به طور هفتگی 5 تا 50 میلیون یورو جریمه می شود و این تصمیمات درحالی است که شرکت آمریکایی خواهان تجدیدنظر در تصمیم روگولاتوری هلند در ماه دسامبر شده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط مقامات و رگولاتوری هلند، اپ استور خود را به گونه‌ای تنظیم نکرده که سایت های دوست یابی بتوانند سیستم های پرداخت اختصاصی خودشان را راه اندازی کنند. هلند اپل را از این تصمیم خود آگاه کرده و این شرکت موظف به پرداخت جریمه تعیین شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *