مدیران توییتر می توانند با مالکیت ایلان ماسک، غرامت های هنگفتی بگیرند حتی اگر بمانند

به گزارش «بینو» بنیانگذار توییتر و مدیران ارشد شرکت ممکن است در صورت نهایی شدن قرارداد غول تسلا، دستمزدهای قابل توجهی را دریافت کنند، حتی اگر آنها ترجیح دهند خودشان شرکت را اداره کنند.

بر اساس یافته‌های «hollywoodreporter» اگر مالکیت توییتر توسط ایلان ماسک نهایی شود، مدیران ارشد این شرکت می‌توانند بسته‌های غرامت هنگفتی دریافت کنند، حتی اگر شخصاً ترجیح دهند خودشان شرکت را اداره کنند.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، که اواخر سال گذشته از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد، مدت‌هاست که از دریافت حقوق از این رسانه‌ اجتماعی خودداری  و در عوض تنها یک چک دستمزد سالانه ۱.۴۰ دلاری دریافت می‌کند. با این حال، دورسی مالک 2.4 درصد از شرکت یا حدود 18042428 سهم بود که ماسک هر کدام را به قیمت 54.20 دلار خریداری خواهد کرد.

این امر باعث می‌شود در صورت تکمیل این معامله جک دورسی 978 میلیون دلار به صورت نقدی دریافت کند.

اما سایر مدیران توییتر در صورت فسخ یا درصورتی که ایلان ماسک تیم مدیریتی خود را منصوب کنند، نیز می توانند شاهد پرداخت های نقدی باشند.

بر اساس آخرین پرونده پراکسی توییتر، مدیرعامل پاراگ آگراوال، که اواخر سال گذشته جانشین دورسی شد، و همچنین ند سگال، مدیر امور مالی، بندهایی به اصطلاح به عنوان «تغییر در کنترل» در قراردادهای خود دارند. بند آگراوال به طور خاص به گزارش او به «هیئت مدیره یک نهاد تجاری عمومی» اشاره می کند، به این معنی که هرگونه معامله برای خصوصی کردن توییتر باعث ایجاد این بند می شود.

اگر تمامی روال معامله ایلان ماسک نهایی شود، آگراوال در صف دریافت بسته حقوقی 38.7 میلیون دلاری خواهد بود و سگال یک بسته 25.5 میلیون دلاری دریافت می کند. به گفته نماینده توییتر، آنها همچنین باید «شرایط عدم درخواست، عدم تحقیر و محرمانگی» را رعایت کنند.

البته اصلا مشخص نیست که آگراوال خواهان چنین نتیجه ای باشد. در بیانیه او برای اعلام این معامله، می توان لحن ئوگانه‌ای را حس کرد: «توئیتر هدف و ارتباطی دارد که بر کل جهان تأثیر می گذارد. عمیقاً به تیم‌هایمان افتخار می‌کنیم و از اقدامی که هرگز تا این حد اهمیت نداشته انگیزه می‌گیرم.»

و البته، با توجه به معاملات سهام توییتر در محدوده 70 دلار در سال گذشته، پرداخت 54.20 دلار ممکن است ناامید کننده باشد.

در همین حال، برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، در صف دریافت مبلغی بیش از 3 میلیون دلار است، در حالی که امید کردستانی، رئیس هیئت مدیره سابق، 50.6 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *