ماسک به بانک‌ها گفت از توییت‌ها کسب درآمد خواهد کرد؛ مدیرعامل جدید در راه است

به گزارش بینو؛ سه منبع آگاه می‌گویند ایلان ماسک به بانک‌هایی که در تامین سرمایه خرید توییتر شریک شده‌اند اعلام کرده که می‌تواند حقوق اعضای هیئت مدیره را قطع کند و از طریق سازوکارهای جدید به کسب درآمد از توییت‌ها بپردازد. او همچنین قرار است مدیرعامل این شرکت را عوض کند.

به نقل از رویترز، ماسک این حرف‌ها را چند روز بعد از ارائه پیشنهاد خرید توییتر زده است. دریافت سرمایه از بانک‌ها نقش مهمی در جلب رضایت هیئت مدیره توییتر برای اطمینان از تامین مبلغ لازم برای معامله داشته است.

مدیرعامل تسلا مجبور بود بانک‌ها را متقاعد کند که توییتر جریان درآمد کافی برای برگرداندن بدهی‌ها را دارد. او در نهایت موفق شد 13 میلیارد دلار به‌صورت وثیقه‌ای روی توییتر و 12.5 میلیارد دلار بر روی تسلا وام بگیرد. مابقی این مبلغ نیز از طریق خود او تامین خواهد شد.

منابع آگاه می‌گویند توضیحاتی که ماسک به بانک‌ها ارائه کرده نه در قالب تعهدات رسمی بلکه بیشتر به شکل ایده‌پردازی بوده است. او جزئیات زیادی درباره برنامه‌های خود اعلام نکرده. برای مثال، نمی‌دانیم که کاهش هزینه‌های توییتر دقیقا در چه ابعادی انجام می‌شود.

او در گفتگو با بانک‌ها به سود ناخالص توییتر اشاره کرده که بسیار کمتر از همتایان آن‌ها نظیر متا و پینترست است. از این رو، ماسک نتیجه می‌گیرد که می‌توان شرکت را به روش‌های مقرون به‌صرفه‌تری مدیریت کرد. او همچنین اعلام کرده که می‌خواهد قابلیت‌هایی برای افزایش درآمد توسعه دهد. منابع آگاه می‌گویند برای مثال قرار است روش‌هایی برای درآمدزایی از توییت‌هایی در نظر گرفته شود که حاوی اطلاعات مهمی هستند یا ترند می‌شوند. روش دیگری که برای درآمدزایی مطرح شده دریافت هزینه از سایت‌هایی است که پست‌های توییتر را نقل یا به‌صورت توکار آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

او وعده داده که از بانک‌ها در مسیر مدیریت این بدهی حمایت می‌کند و در آینده ممکن است اطلاعات بیشتری را درباره برنامه‌هایی که برای توییتر دارد، به اشتراک بگذارد. یکی از منابع آگاه می‌گوید ماسک مدیرعامل جدیدی را برای این شبکه اجتماعی در نظر گرفته اما هویتش هنوز فاش نشده است. مدیرعامل تسلا به رئیس هیئت مدیره توییتر گفته که به توانایی تیم مدیریت فعلی توییتر اطمینانی ندارد.

ایلان ماسک به بانک‌ها اعلام کرده که سیاست‌های کنترل محتوا در توییتر را تا جایی که چارچوب‌های قانونی اجازه بدهند، آزاد می‌کند. منابع آگاه می‌گویند مدیرعامل تسلا پیشنهادهای زیادی برای سهیم شدن در این سرمایه‌گذاری داشته اما هنوز تصمیم نگرفته که با این شرکت‌ها همکاری داشته باشد یا نه. هرچند به نظر این منابع احتمال همکاری با شرکت‌های سرمایه‌گذاری خصوصی پایین است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *