ایلان ماسک: ممنوعیت ترامپ در توییتر را لغو می‌کنم

بینو؛؛ ایلان ماسک بار دیگر به صراحت گفت ممنوعیت دونالد ترامپ برای حضور در توییتر را لغو خواهد کرد.

ماسک در اجلاس «آینده اتومبیل» در گفتگو با «فایننشال تایمز» تأکید کرد تصمیم توییتر برای ممنوعیت فعالیت رئیس جمهور سابق آمریکا «از لحاظ اخلاقی اشتباه و احمقانه بود».

آنگونه که فایننشال تایمز نقل کرده است مالک جدید توییتر گفت: «ممنوع کردن ترامپ از توییتر به صدای ترامپ پایان نداد. گرایش‌های سیاسی توییتر در سایر بخش‌های ایالات متحده و شاید دیگر نقاط جهان اعتماد ایجاد نمی‌کند. توییتر باید یکدست‌تر باشد.»

بعد از اولین گفتگوی ایلان ماسک بعد از خرید توییتر و زمزمه‌های بازگشت ترامپ به این شبکه اجتماعی وی تأکید کرده بود حتی اگر ماسک ممنوعیت رئیس‌جمهور سابق آمریکا را لغو کند، به توییتر بازنخواهد گشت. ترامپ آن زمان گفته بود که طبق برنامه ریزی های انجام شده طی هفت روز آینده به طور رسمی به شروع به انتشار پست یا «Truths» در اپ شبکه اجتماعی خود Truth Social می‌کند.

هیئت مدیره توییتر ماه میلادی گذشته با پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری (34.5 میلیارد پوند) ثروتمندترین مرد جهان موافقت کرد. ایلان ماسک می‌گوید «این یک معامله تمام نشده است و در حالت ایده آل در دو تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.»

تأکید ایلان ماسک به حضور ترامپ آن هم به رغم نظرات مخالف حضور وی به این شبکه اجتماعی گمانه پشت پرده بودن دونالد ترامپ برای خرید آقای ثروت جهان را بیش از پیش تقویت می‌کند.

ترامپ بارها ایلان ماسک را نابغه خوانده بود. روابط دوستانه دونالد ترامپ و ایلان ماسک چنان قوی است که ترامپ در سال 2018 پس از متهم شدن مدیرعامل تسلا به کلاهبرداری اوراق بهادار به دلیل توئیت های گمراه کننده در مورد معامله احتمالی برای خصوصی کردن تسلا، به دفاع از ماسک آمد.

ماسک نیز عیان با بسیاری از سیاست‌های ترامپ از مقابله با قرنطینه‌های کرونایی گرفته تا اکتشافات فضایی در ماه موافقت کرده‌ است. زمانی‌ که ایلان ماسک در انتخابات سال 2020 و در زمان قرنطینه‌های کرونایی در ایالت کالیفرنیا به ‌دنبال مستثنی شدن کمپانی تسلا از قوانین قرنطینه و فعال شدن دوباره این شرکت بود، ترامپ به او پیشنهاد همکاری و کمک داد و از برنامه‌ او برای جابه‌جایی کارخانه تسلا از کالیفرنیا به تگزاس حمایت کرد.

بر همین اساس رسانه‌های دموکرات آمریکا تأکید دارند اقدام ماسک در خرید سهام شرکت توئیتر اقدامی از پیش تعیین‌شده برای بازگرداندن ترامپ به فضای سیاسی آمریکا است به ویژه آنکه ترامپ با توجه به سابقه انتخابات سال 2016، این روزها خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آماده خواهد کرد. از این رو بسیاری این گمانه را بسیار جدی می‌دانند که خرید توییتر توسط ماسک و تغییر سیاست‌های این شبکه اجتماعی، فضا را به سمت حمایت از  جمهوری‌خواهان سوق خواهد داد.

اگرچه رسانه‌های نزدیک به رییس جمهور آمریکا تأکید دارند که رسانه جدید ترامپ یعنی Truth با خرید توییتر توسط ایلان ماسک ضربه خورده است. این ادعا در حالی است که این شبکه اجتماعی ادعایی همچنان زیرساخت‌های لازم را ندارد.

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *