جدال توییتری آگراوال و ایلان ماسک بر سر کاربران جعلی!

«بینو»؛؛ «پاراگ آگراوال»، مدیرعامل توییتر با ارسال توییت جدیدی به نگرانی‌های ایلان ماسک در مورد کاربران فیک و بات‌ها واکنش نشان داد و گفت پیشنهاد او برای اندازه‌گیری میزان دقیق آن با بررسی 100 حساب به صورت تصادفی عملی نخواهد بود. در مقابل تلاش‌های اگراوال آنهم تنها در یک مورد، طی یک رشته توییت با بیش از 14 توییت ماسک به یک واکنش ایموجی بسنده کرد که حتی زبان از توضیح آن قاصر است!

جدال توییتری مدیرعامل و خریدار توییتر بر سر کاربران فیک به سرخط اکثر رسانه‌های روز جهان از جمله «ورج» تبدیل شده است. جنجال از پرونده 2 می توییتر شروع شد که بر اساس آن این شبکه اجتماعی مدعی 5 درصد کاربر جعلی شده بود.

بعد از آن ایلان ماسک در توییتر با استناد با این پرونده از توقف معامله خرید این پلتفرم خبر داد و تأکید کرد که می‌خواهد اسناد مربوط به این تعداد کاربر جعلی منتشر شود.  اگرچه گفت هنوز به خرید متعهد است. ایلان ماسک سپس در توییتی اعلام کرد که برای راستی‌آزمایی ادعای توییتر مبنی بر این که تعداد کاربران جعلی کمتر از 5 درصد است، از تیمش خواسته که نمونه‌ای تصادفی از 100 دنبال‌کننده حساب Twitter@ را استخراج و بررسی کنند. او همچنین از بقیه خواست تا در این مسیر به او کمک کنند و نتایج خود را به اشتراک بگذارند . اگرچه همزمان مدعی شد که از سوی تیم حقوقی توییتر متهم به افشای حقایق شده است. ثروتمندترین مرد جهان مدعی شد تعداد اکانت‌های جعلی توییتر می‌تواند بیش از 90 درصد کاربران فعال روزانه باشد.

حالا آگراوال با ارسال رشته توییت جدیدی درباره کاربران فیک توییتر توضیحاتی ارائه کرده است. در بخشی از این توییت‌ها آمده:

«تمام برآوردهای انجام شده ما برای چهار فصل گذشته زیر 5 درصد بوده است.»

در ادامه، به عنوان پاسخی برای درخواست ایلان ماسک برای مشخص کردن میزان دقیق کاربران غیرواقعی، آگراوال توییت کرده:

«متاسفانه نمی‌توان چنین ارزیابی خاصی را به دلیل استفاده از اطلاعات عمومی و خصوصی (که نمی‌توانیم آن‌ها را به اشتراک بگذاریم) توسط واحدهای خارج از شرکت انجام داد. علاوه بر این، حتی نمی‌توان به طور دقیق درک کرد کدام حساب‌ها به عنوان کاربر فعال روزانه محسوب می‌شوند.»

آگراوال در رشته توییت خود همچنین نوشت:

«ما هفته پیش نتیجه بررسی‌های خود از پیشنهاد ایلان ماسک را به اشتراک گذاشتیم و مشتاقانه منتظر ادامه گفتگو با او و تمام شما هستیم.»

ایلان ماسک یکی از فعال‌ترین کاربران توییتر با بیش از 93 میلیون فالور است و در پاسخ به رشته توییتر مدیر عامل این شبکه اجتماعی، از یک ایموجی سخیف استفاده کرد!

ماسک همچنین نوشت:

«بنابراین تبلیغ‌کنندگان چگونه متوجه خواهند شد برای پولی که پرداخت می‌کنند، چه چیزی کسب می‌کنند؟ این امر برای سلامت مالی توییتر ضروری است.»

اخیرا برخی برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر تا سال 2028 فاش شده بود که در بین آن‌ها به ویژه کاهش وابستگی به تبلیغات و در عوض ارائه سرویس‌های اشتراکی اشاره شده بود. همچنین او توجه ویژه‌ای به کاهش کاربران فیک و ایجاد نوعی پلتفرم «آزادی بیان» دارد.

همانگونه که اشاره شد ماسک در توییت خود گفته بود که «همچنان به معامله متعهد» است، اما هنوز وضعیت آن مشخص نشده است. اگرچه اکثر کارشناسان معتقدند ایلان ماسک با این اقدامات در صدد است که توییتر را با قیمت کمتری بخرد.

در همین راستا دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق امریکا نیز در مطلبی که در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده با توجه به مبلغ قرار داد توییتر (44 میلیارد دلار) تأکید کرده که: «محال است ایلان ماسک توییتر را به چنین قیمت مسخره‌ای بخرد!» ترامپ تصریح کرده «اگر به خاطر غرامت سنگین یک میلیارد دلاری نبود، ایلان [ماسک] حتما تا حالا از این معامله خارج شده بود.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *