قابلیت‌های جدید یوتیوب در دسترس همه کاربران

به گزارش «بینو» یوتیوب امروز ویژگی جدیدی را راه‌اندازی کرد که به کاربران کمک می‌کند تا محبوب‌ترین و پربازدیدترین بخش‌های ویدیویی را که تماشا می‌کنند، همراه با سایر تغییرات برای پخش‌کننده ویدیوی خود شناسایی کنند. این شرکت می‌گوید که در حال اضافه کردن نموداری است که مردم می‌توانند از آن استفاده کنند تا به راحتی قسمت‌های پخش‌شده یک ویدیو را پیدا کرده و تماشا کنند. چیزی که می‌تواند به ویژه برای ویدیوهای طولانی‌تر یا آن‌هایی که بخش‌های مختلف خود را با استفاده از مهر زمانی (timestamps) یا فصل‌های ویدیو تقسیم نکرده‌اند مفید باشد.

آنگونه که techcrunch گزارش داده است، این ویژگی پیش از این به صورت آزمایشی در دسترس بود و تنها مشترکین پرمیوم (کاربران پولی) یوتیوب می‌توانستند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.  اما در حال حاضر همه کاربران اعم از کاربران پولی، رایگان در انواع سکوها از جمله دسکتاپ و نسخه‌های اندروید و iOS می‌توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

بنظر می‌رسد که اغلب سازندگان ویدیوهای طولانی‌تر در محتوای خود ار مهر یا برچسب زمانی برای جلب توجه کاربران به قسمت‌های جالب توجه ویدیو استفاده کنند.

به طور کلی هدف از افزودن این نمودار جدید این است که کاربران بتوانند در هر ویدیوی یوتیوب به سرعت قسمت‌های جالب توجه را بررسی کنند. این بخش‌ها ممکن است همیشه با جایی که فصل‌ها یا مهرهای زمانی قرار می‌گیرند مرتبط باشند یا نباشند.

همچنین، این ویژگی می‌تواند به کاربران کمک کند بیشتر به قسمت‌های مفید ویدیوهای آموزشی یا به قسمتی که بیشترین هیجان را دارند، مانند بخش‌های پربیننده‌ترین ویدیوی یک بازیکن، دسترسی پیدا کنند.کاربران یوتیوب در حال حاضر می توانند این نمودار خاکستری ظریف را در حالی که ویدیو را با استفاده از نوار پیشرفت پخش (پلیر) قرمز مرور می کنند، ببینند.

یوتیوب می گوید، اگر نمودار بالا باشد، آن قسمت از ویدیو اغلب دوباره پخش شده است. تصویر کوچک ویدیویی که ظاهر می‌شود همچنین نشان می‌دهد که شما قسمتی را که «بیشتر پخش‌شده» است، برای تماشا انتخاب کرده‌اید.

 

تقسیم بندی حالا در تلویزیون هوشمند و کنسول بازی

علاوه بر راه‌اندازی فراگیری این قابلیت، ابزار تقسیم‌بندی ویدیوهای خود که اولین بار در ماه می سال 2020 راه‌اندازی شده بود را در حال حاضر در دسترس تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی قرار داده است. ابزار تقسیم بندی ویدیو و به کاربران اجازه می‌دهد تا به بخش خاصی از یک ویدیو بروند یا به راحتی آن بخش را دوباره تماشا کنند.

نکته قابل توجه اینکه از زمان راه‌اندازی، یوتیوب این امکان را فراهم کرده است که فصل‌ها و به عبارتی ساده این تقسیم بندی‌ها به‌طور خودکار تولید شوند و آنگونه که در گزارش‌های این شرکت آمده تا کنون ۲۰ میلیون قطعه ویدیو تقطیع و اضافه شده‌اند.

 

حالا دیگر ویدیوها را پرتکرار پخش کنید

از دیگر ویژگی‌های جدید اضافه شده به نام Single Loop است که به  به کاربران اجازه می‌دهد یک ویدیوی جداگانه را به طور مرتب بازپخش کنند و به عبارتی روی تکرار بی پایان و پخش مجدد قر ار دهند.

برای دسترسی به این ویژگی، گزینه‌ای را از همان منو انتخاب کرده که همان جا هم می‌توانید کیفیت ویدیو را تنظیم، زیرنویس‌ها و موارد دیگر را روشن کنید.

 

پنل جدید نمایش اطلاعات

همچنین، در حالت تمام صفحه، یک پنل جدید برای نمایش اطلاعات مربوط به ویدیو، مانند توضیحات مربوط به ویدیو، فصل‌های ویدیو و نظرات ظاهر می‌شود. کاربران می‌توانند در اینجا به دکمه‌های اقدام سریع دسترسی داشته باشند تا نظراتشان را نسبت به آن ویدیو اعمال کنند به عنوان نمونه آن ویدیو را بپسندند، نپسندند، نظر بدهند، به اشتراک بگذارند یا مستقیماً از حالت تمام صفحه یک ویدیو را به فهرست پخش اضافه کنند.

در نهایت، یوتیوب اذعان کرد که «به زودی» آزمایش جدیدی را آغاز خواهد کرد که به کاربران امکان می دهد لحظه دقیق ویدیویی را که می خواهند تماشا نمایند جستجو کنند. البته این قابلیت در ابتدا تنها در اختیار کاربران پرمیوم (مشترکین پولی) خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *