تحریم وب‌سایت GTMetrix علیه ایران ؟!

بینو؛؛ وب‌سایت GTmetrix یکی از مفیدترین وب‌سایت‌ها در زمینه نمایش عملکرد صفحات وب محسوب می‌شود. وبمسترها و مدیران وب‌سایت‌ها معمولاً از این سرویس برای سنجش سرعت سایت خود و رفع مشکلات احتمالی استفاده می کنند. GTmetrix در ایران نیز کاربران زیادی داشت اما حالا به نظر می‌رسد قصد دارد تا از تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیروی کند. اخیراً کاربران ایرانی در مراجعه به این سایت با پیام زیر مواجه می‌شوند:  « به دلیل تحریم‌های دولتی، GTmetrix از ۱۹ مه ۲۰۲۲ (۲۹ اردیبهشت‌ماه) دسترسی کاربران از ایران را محدود خواهد کرد. کاربران ایرانی پس از این تاریخ قادر به استفاده از GTmetrix نخواهند بود. عذرخواهی ما را بابت مشکل ایجاد شده بپذیرید.»

به گزارش بینو به نقل از  theverge بنابر اطلاعیه‌ای که در وبسایت GTmetrix به مراجعه‌کنندگان با IP ایران نمایش داده می‌شود؛ کاربران ایرانی از 19 ماه می میلادی (29 اردیبهشت) به علت تحریم‌ها، دیگر امکان دسترسی به این وب‌سایت و استفاده از ابزارهای آن را نخواهند داشت.

برخی کاربران اوکراینی نیز از نمایش چنین پیامی مبنی بر توقف سرویس‌دهی به کاربران این کشور خبر داده‌اند. به نظر می‌رسد در پیام کاربران اوکراینی، GTmetrix «دلایلی خارج از کنترل» این شرکت را دلیل توقف سرویس‌دهی عنوان کرده است. علاوه بر ایران و اوکراین، کاربران ونزوئلا نیز از این تاریخ، به جی‌تی متریکس دسترسی نخواهند داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *