اينترنت ماهواره‌ای استارلينك برای كشتی و هواپيما در امریکا تاييد شد

به گزارش از بینو به نقل از رویترز، كميسيون ارتباطات فدرال آمريكا مجوز استفاده از شبكه اينترنت ماهواره اي استارلينك در وسايل نقليه شامل خودروهاي سنگين، كشتي­ها و خطوط هوایی را به شركت اسپيس ايكس متعلق به ايلان ماسك صادر کرد.

استارلینک، مجموعه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی است که به سرعت در حال رشد هستند و مدت‌هاست که در تلاش براي گسترش مشتريانش از كاربران عادي اينترنت پرسرعت در مناطق روستايي و دورافتاده به مشتريان تجاري در حوزه هاي خودرو، كشتيراني و هواپيمايي بود.

كميسيون ارتباطات فدرال در مجوز خود كه روز پنج شنبه منتشر شد، اعلام كرد موافقت با كلاس جديد پايانه ها براي سيستم ماهواره اي اسپيس ايكس، دامنه توانمندي­هاي پهناي باند را براي تامين تقاضاي كاربري رو به رشد در وسايل نقليه، توسعه مي­دهد.

اسپيس ايكس از سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷۰۰ ماهواره استارلينك را به مدار زمين ارسال كرده است و صدها هزار مشترك دارد كه بسياري از آنها با استفاده از يك دستگاه پايانه ۵۹۹ دلاري، براي استفاده از اينترنت پرسرعت استارلينك، ماهانه ۱۱۰ دلار پرداخت مي كنند.

اين شركت در سال هاي اخير تلاش كرده است ايرلاين ها را براي اينترنت واي فاي درون پروازي جذب كند و با شركتهايي نظير هاوايي ايرلاينز و جي اس ايكس قرارداد بسته است. بر اساس گزارش رويترز، ايلان ماسك كه موسس و مديرعامل اسپيس ايكس است، پيش از اين اعلام كرده بود نوع وسايل نقليه اي كه انتظار مي رود استارلينك در آنها مورد استفاده قرار گيرد شامل هواپيما، كشتيها، كاميونهاي بزرگ و كاروانهاي مسافرتي هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *