نبرد حقوقی توییتر علیه ایلان ماسک/ ترجمه متن کامل شکواییه و مستندات توییتر علیه خریدار فراری!

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تکمیلی

بینو؛؛ برنامه‌های ثروتمندترین مرد جهان برای یکی از پرسروصداترین رسانه‌های اجتماعی دیگر عیان شده است. برنامه‌هایی که چند ماهی است توییتر را به صدر اخبار کشانده است.

حالا رسما توییتر وارد میدان نبرد پرپیچ و خم حقوقی با ایلان ماسک شده است و با شکایت رسمی می‌خواهد او را به اجرای تعهداتش بازگرداند. اما ایلان ماسک همچنان پاسخی جز لبخند تمسخر بر لب ندارد. او پیش‌تر (روز جمعه) به طور رسمی اعلام کرده بود که این شبکه اجتماعی اطلاعات کافی درباره فعالیت بات‌ها و آمار اکانت‌های جعلی ارائه نکرده و به همین دلیل او از این معامله خارج می‌شود.

توییتر در دادخواستی که در دادگاه کیفری ایالت دلاور ثبت شده، می‌گوید: «توییتر این دادخواست را ثبت کرده تا از نقض دوباره توافقات توسط ماسک جلوگیری کند، ماسک را به اجرای تعهدات حقوقی‌اش وادار سازد و قرارداد را مطابق شرایط آن اجرا کند.» و از سوی دیگر به ثبت روزهای گذشته تا کنون عملکرد ایلان ماسک در قبال این رسانه اجتماعی پرداخته است.

عملکردی که از یک سو به بی اعتباری و از سوی دیگر به فرسایش کارمندان توییتر منجر شده است.

توییتر در این شکایت رسمی تأکید کرده: «به نظر می‌رسد توییتر، منافع سهامدارانش و معامله ای که ماسک با آن موافقت کرده؛ و حتی روند دادگاه و اجرای آن، همه برای ماسک، یک شوخی مفصل است

همچنین به صراحت و بر اساس روند انجام شده عنوان شده است: «رفتار ماسک به سادگی تایید می‌کند که او می‌خواهد از قرارداد الزام‌آوری که آزادانه امضا کرده فرار کند و در این فرآیند به توییتر آسیب برساند.» به ویژه آنکه در لابه لای این شکواییه و اسناد ارائه شده توسط تیم حقوقی توییتر به تأکیدات ایلان ماسک مبنی بر ایجاد رسانه رقیب برای توییتر نیز تأکید شده است.

 

آنچه در ادامه می‌آید متن کامل شکایت توییتر از ایلان ماسک است که به صورت اختصاصی توسط پژوهشگران دفتر مطالعات رسانه‌های نوین (بینو) ترجمه شده است.