جلسه استماع به نفع توییتر پیش رفت/ دادگاه شکایت توییتر علیه ایلان ماسک؛ ماه اکتبر

به گزارش «بینو» دادگاه دلاور روز سه‌شنبه تصمیم گرفت که محاکمه شکایتی که توسط توییتر علیه ایلان ماسک مطرح شده است، باید در ماه اکتبر برگزار شود و یک جدول زمانی تسریع شده برای این پرونده ارائه کند.

توییتر از ماسک – مدیر اجرایی تسلا و ثروتمندترین فرد جهان طبق فهرست میلیاردرهای فوربس – پس از اینکه او در اوایل جولای اعلام کرد که از معامله خرید این شرکت کنار می‌رود، شکایت کرد تا او را مجبور به تکمیل خرید این شرکت کند.

به نظر می‌رسد تصمیم برنامه‌ریزی که روز سه‌شنبه گرفته شد – برای برگزاری محاکمه در طول پنج روز در ماه اکتبر – با جدول زمانی درخواست شده توسط توییتر، که به دنبال آزمایشی چهار روزه در سپتامبر بود، مطابقت بیشتری داشت. ماسک از دادگاه خواست تا تاریخ محاکمه را زودتر از اواسط فوریه 2023 تعیین کند.

در همین راستا مطابق گزارش abc news کاتلین مک کورمیک، رئیس دادگاه دلاور گفت: «واقعیت این است که تأخیر آسیب‌های جبران‌ناپذیری به توییتر وارد می‌کند».

وکلای ماسک و توییتر روز سه‌شنبه ادعا کردند که مخالفان آنها انگیزه‌های پنهانی برای جدول زمانی مورد نظر خود داشتند.

ویلیام ساویت، وکیل Wachtell، Lipton، Rosen & Katz، که وکالت توییتر را بر عهده دارد، ماسک را متهم کرد که روند دادگاه را به تاخیر انداخته است به این امید که اهرم مذاکره خود را افزایش دهد یا معامله با توییتر را به کلی از بین ببرد.

ساویت گفت: «شرکت با خطر فزاینده قابل توجهی به طور خاص به دلیل بیش از حد قرارداد ادغام مواجه است – و این بر اساس طراحی است.»

وی افزود: «آقای ماسک به صورت قراردادی متعهد بوده و هست که تمام تلاش خود را برای بستن این معامله به کار گیرد. کاری که او انجام می‌دهد دقیقاً برعکس بهترین تلاش‌ها است. این تلاش برای خرابکاری است.»

اگرچه اندرو راسمن، وکیل ماسک و شریک مدیریت کوین امانوئل اورکوهارت و سالیوان، این ادعا را رد کرد. در عوض، او استدلال کرد که توییتر به دنبال تسریع این پرونده است تا از ارزیابی تخمین شرکت در پرونده SEC که کمتر از 5 درصد از حساب‌های این پلتفرم را بات یا جعلی هستند، ماسک و نمایندگانش جلوگیری کند.

او گفت: «هیچ دلیلی برای انجام این کار در دو ماه وجود ندارد، به جز یک مورد. یکی از دلایل این است که توییتر می‌خواهد انجام دهد این است که همچنان به پنهان کاری موضوع مربوط به کمتر از 5٪ هرزنامه و نمایندگی اکانت نادرست آنها را پنهان کند.تا زمانی که لازم باشد این معامله به نتیجه برسد و آقای ماسک مجبور به نهایی کردن این معامله شود».

وکیل ایلان ماسک تأکید کرد: «پیشنهاد توییتر برای درخواست تسریع افراطی بر این فرض نادرست استوار است که تاریخ فسخ قرارداد ادغام 24 اکتبر است، به این معنی که اگر هر یک از طرفین دعوای دعوی را مطرح کنند، این تاریخ به طور خودکار متوقف می شود.»

دادگاه سلطنتی دلاور تعیین خواهد کرد که آیا ماسک همچنان موظف به خرید توییتر است یا خیر.

ماسک مدعی است که توییتر نتوانسته تعداد حساب های جعلی را در این پلتفرم فاش کند. توییتر گفته است 5 درصد از کاربران فعال ربات هستند، اما ماسک می‌گوید این رقم بالاتر است.

در پرونده ماسک آمده است: «بعد از امضای قرارداد، متهمان بلافاصله به دنبال درک فرآیند توییتر برای شناسایی حساب‌های نادرست یا هرزنامه بودند. در جلسه 6 ماه مه با مدیران توییتر، ماسک از اینکه متوجه شد روند حساب‌های جعلی توییتر چقدر ناچیز است، متحیر شد.»

این نبرد حقوقی آخرین فصل از یک حماسه چند ماهه است که در ژانویه و زمانی که ماسک شروع به سرمایه گذاری در توییتر کرد آغاز شد.

ماسک در ماه آوریل با توییتر قرارداد خرید را امضا کرد، اما در هفته‌های بعد، او نگرانی‌هایی را درباره حساب‌های اسپم در این پلتفرم مطرح کرد و ادعا کرد که توییتر برآورد دقیقی از تعداد آنها به او ارائه نکرده است. توییتر این ادعا را رد کرده و گفته است که اطلاعاتی را مطابق با شرایط مندرج در قرارداد خرید به ماسک ارائه کرده است.

سه شنبه گذشته، توییتر از ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به تکمیل قرارداد کند.

توییتر در این دادخواست اعلام کرد: «ماسک از اجرای تعهدات خود در قبال توییتر و سهامدارانش امتناع می ورزد زیرا قراردادی که امضا کرده است دیگر در خدمت منافع شخصی او نیست. ماسک ظاهراً معتقد است که او – بر خلاف هر طرف دیگری که مشمول قانون قرارداد دلاور است – آزاد است که نظر خود را تغییر دهد، شرکت را به هدر دهد، فعالیت‌های آن را مختل کند، ارزش سهام را از بین ببرد و از آنجا خارج شود.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *