شکایت شرکت متا از فیسبوک به دلیل تصاحب نام این شرکت!

به گزارش «بینو» هنگامی که فیس‌بوک نام خود را در اکتبر 2021 به متا تغییر داد، نگرانی‌هایی وجود داشت که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای تسلط بر متاورس نوپا است – اما یک طرف آسیب دیده نیز وجود دارد که حالا به صورت عمومی ضرر و زیانش را از این ری‌برندینگ منتشر کرده است. .

یک شرکت هنری به نام META (یا Meta.is) روز سه‌شنبه اعلام کرد که از متا (یا فیس‌بوک) به دلیل نقض علامت تجاری شکایت می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که تغییر نام غول فناوری زاکربرگ، نام تجاری شرکت این کوچک‌تر را نقض کرده است.

در بیانیه‌ای که در سایت این شرکت منتشر شده، آمده است: «در 28 اکتبر 2021، فیس بوک علامت و نام متا ما را که بیش از دوازده سال با خون، عرق و اشک خود در ساخت آن قرار دادیم، مصادره کرد. امروز پس از هشت ماه تلاش برای مذاکره با فیس بوک با حسن نیت بی نتیجه ماندیم، چاره ای جز طرح شکایت علیه آنها نداشتیم.»

به طور کلی، این دادخواست ادعا می‌کند که فیسبوک نشان تجاری ثبت شده فدرال META و حقوق استفاده از آن را نقض کرده و نوعی رقابت ناعادلانه دارد.

در بخشی از شکایت این شرکت آمده:

«فیسبوک دیگر نمی‌تواند کالاها و خدماتی را تحت علامت META ارائه کند، زیرا در این صورت، احتمالا مصرف‌کنندگان به اشتباه فکر می‌کنند کالاها و خدمات ما از فیسبوک سرچشمه می‌گیرند و متا با فیسبوک مرتبط است.

اگر آن‌ها بخواهند به طور آشکار IP ما را تصاحب کنند و در همان فضایی که بیش از یک دهه در آن فعالیت می‌کنیم، از آن استفاده کنند، نمی‌توان تصور کرد زمانی که بر «متاورس» تسلط پیدا کنند، چه اتفاقی می‌افتد.»

بنا به گزارش theverge، Meta.is دارای یک علامت تجاری معتبر برای این نام است، اما ممکن است با توجه به طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی علامت تجاری فیس بوک از زمان رسمی شدن تغییر نام – از جمله علائم جداگانه برای پیام رسانی، شبکه های اجتماعی و خدمات مالی، همچنان با یک نبرد دشوار در دادگاه مواجه باشد. . همچنین تعدادی علامت تجاری وجود دارد که نام متا را برای محصولات غیرتکنولوژیکی مدعی است، از جمله یک سِلتزر سخت و تولید کننده اندام های مصنوعی.

متا / فیس بوک بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *