به گزارش «بینو» وقتی صحبت از برنامههای تلفن همراه یا دسکتاپ به میان میآید، تجربه کاربری مفهوم بسیار مهمی است که توجه به آن امری ضروری به شمار میآید. شاید به همین دلیل است که شرکتهای فناوری میلیونها نفر را برمیگزینند تا برنامههای کاربردی و رابط کاربری خود را برای کاربر مصرف کننده بصری کنند. آمازون پرایم ویدیو، پلتفرم استریم فیلم و سریال، که بیش از 175 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد، در حال توسعه راههای جدیدتری برای ارائه تجربه یکپارچه به مشترکین خود است. این پلتفرم قصد دارد سرویس خود را برای پیمایش آسان تر و از نظر بصری جذاب تر کند.
به نقل از engadget، رابط کاربری قبلی آمازون پرایم به نامرتب بودن شناخته شده بود، آمازون پرایم برای جلوگیری از طراحی شلوغ و خسته کننده برای کاربر نوار منوی اصلی پلتفرم را به سمت چپ صفحه تغییر داده و نمادها را در یک ستون عمودی مرتب کرده است. این منو شامل 6 آیکون است که به ترتیب از بالا به پایین، عبارتند از Search، Home، Store، Live TV، Free و My Stuff ، و هریک دارای زیر منو میباشند. در همین حال، تریلر بر مرکز صفحه غالب است که برای یک فیلم یا سریال پخش میشود.
آمازون در این طراحی جدید مجموعه ای از نماد را معرفی کرده است به عنوان مثال علامت آبی در کنار برخی از نمایشها به این معنی است که نمایش تلویزیونی یا فیلمی که کاربر میخواهد تماشا کند شامل اشتراک او است و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. در مقابل، علامت کیسه طلا به این معنی است که برای مشاهده محتوا باید آن را بخرد یا اجاره کند. به گفته وبسایت The Verge، آمازون 18 ماه را صرف طراحی مجدد کرده است.
رابط جدید در ابتدا برای تلفنها و تبلتهای اندروید، تلویزیونهای هوشمند، دستگاههای Amazon Fire TV، دستگاههای Roku، Apple TV، Android TV و کنسولهای بازی عرضه میشود. کسانی که دستگاههای قدیمیتری دارند، طراحی مجدد را از دست خواهند داد. به عنوان مثال، در پلی استیشن 3 و نسل سوم Apple TV (2012) پشتیبانی نخواهد شد. این کاربران فقط می توانند از نسخه قدیمی استفاده کنند.