بینو؛؛ غول سرگرمی آمریکایی «والت دیزنی» از نظر تعداد مشترکین استریم با مجموع بیش از 221 میلیون مشترک از نتفلیکس پیشی گرفته است تا در میدان رقابت پخشهای به اصطلاح استریم و جریانی یک پیروز جدید ظاهر شده باشد.
بر اساس گزارش سه ماهه سوم (2022) این شرکت، تعداد مشترکین همه سرویسهای پخش دیزنی از جمله دیزنی پلاس، هلو (Hulu) و ESPN+ به بیش از 221 میلیون نفر (221 میلیون و 100 هزار) رسید. به طور دقیقتر تعداد مشترکین دیزنی پلاس 152 میلیون، تعداد مشترکینESPN+ 22 میلیون و 800 هزار و Hulu در مجموع 46 میلیون و 200هزار نفر است.
بر اساس گزارش مالی ابتدای سال 2022 دیزنی پلاس، مشخص شد این سرویس استریم فیلم با ۱۱٫۸ میلیون مشترک جدید موفق شده است از نتفلیکس پیشی بگیرد.
در طول سه ماهه سوم، دیزنی پلاس به 42 کشور دیگر در سراسر اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش یافت. دیزنی پلاس اکنون در بیش از 100 کشور در دسترس است.
این در حالیست که نتفلیکس در گزارش اخیر خود 220.67 میلیون مشترک جهانی را گزارش کرده است با این حال، نتفلیکس هنوز هم بزرگترین سرویس استریم فردی است.
به باور برخی از کارشناسان انتشار سریالهای محبوب و عرضه محصولات در کشورهای جدیدی مانند ترکیه و لهستان از عوامل تاثیرگذار بر رشد این شرکت است.
دیزنی همچنین اعلام کرد که قیمت نسخه بدون تبلیغات دیزنی پلاس را در ماه دسامبر افزایش خواهد داد و نسخهای با پشتیبانی از تبلیغات را با قیمت فعلی عرضه خواهد کرد. طرح جدیدی که دیزنی در نظر دارد با عنوان Disney+ Basic که شامل تبلیغات میشود، در 8 دسامبر در ایالات متحده راهاندازی میشود و هزینه آن 7.99 دلار در ماه است. طرح فعلی بدون تبلیغات، که در حال حاضر با قیمت 7.99 دلار در ماه عرضه میشود، با عنوان Disney+ Premium تغییر نام داده خواهد شد و افزایش قیمت ماهانه آن به 10.99 دلار خواهد رسید.
سهام دیزنی در معاملات پس از اینکه اعلام کرد 14.4 میلیون مشترک دیزنی پلاس اضافه کرده است، نزدیک به 4 درصد افزایش یافت و انتظارات وال استریت را فراتر برد.
علیرغم افزایش بینندگان، دیزنی شاهد ضرر در کسب و کار خود بوده است. طبق گزارشها، این شرکت در سه ماهه سوم بیش از یک میلیارد دلار برای محتوا هزینه کرده است این رقم تنها برای محتوا بوده است در حالی که دیزنی هزینههای دیگر در زیرساختهای فناوری نیز داشته است.
درآمد بخش استریم دیزنی 19 درصد افزایش یافت و به 5.1 میلیارد دلار رسید، اما با این حال ضررهای آن بر واحد رسانه و سرگرمی تأثیر گذاشت که سود آن با 32 درصد کاهش به حدود 1.4 میلیارد دلار رسید.