بررسی بازار OTT در جهان

OTT
چکیده : بازار OTT به طور کلی به سه نوع خدمات تقسیم می شود: ویدیوی اشتراک درخواستی (SVOD) ، فیلم معاملاتی درخواستی (TVOD) و تبلیغات ویدیویی درخواستی (AVOD). پیش بینی می ­شود درآمد بازار OTT تا سال 2026 به بیش از 210 میلیارد دلار برسد.

بینو:: در بررسی سرویس­های پخش جریانی (Streaming Video)؛روند تغییر صنعت برودکست در جهان را مورد مطالعه قرار دادیم. بازار OTTدر جهان، بررسی محبوب ترین بسترهای OTTجهانی و عوامل تاثیرگذار بر این صنعت را در شماره امروز بررسی خواهیم کرد.

گزاره­های راهبردی

  • بر اساس یافته­ ها، پیداست که گوشی­های هوشمند به عنوان یکی از پردرآمدترین بخش­ها تا سال 2027پیش بینی شده است و بعد از آن تلویزیون­های هوشمند در جایگاه دوم قرار گرفته­اند.
  • پیش بینی می­شود درآمد OTT تا سال 2026 به بیش از 210 میلیارد دلار خواهد رسید. این سرویس طی هشت سال رشد چشمگیری داشته است. همچنین انتظار می رود بازار SVOD تا سال 2025 با رشد 52 درصدی روبرو شود.
  • از کل درآمد حاصل در بازار OTT بیش از 50 درصد از طریق تبلیغات ویدیویی درخواستی (AVOD) تأمین می­شود، بیش از 40 درصد از اشتراک ویدئو درخواستی (SVOD) و بیش از 5درصد از ویدیوی درخواستی معاملاتی (TVOD) تامین می­گردد.
  • مهم­ترین و محبوب­ترین بسترهای جهانی OTT به شرح زیر است :

نتفلیکس، دیزنی پلاس، هولو، آمازون پرایم ویدیو، اپل تی­وی پلاس، هات استار و اچ­بی­او

  • در سال 2021 ، كمتر از یك سوم (بیش از 30درصد) از درآمد اشتراك OTT ایالات متحده به نتفلیکس تعلق می­گیرد. دیزنی حدود یک چهارم (حدودا 26درصد) و یوتیوب 13.2درصد از درآمد اشتراک OTT در ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند.
  • ارزش بازار OTT در سال 2019 121.61 میلیارد دلار بود و پیش بینی می­شود تا سال 2027 بیش از 1 تریلیون دلار رشد خواهد کرد.
  • ایالات متحده با بیش از 75هزار میلیون دلار، در سال 2021 بیشترین درآمد را در بازار ویدئو OTT کسب خواهد کرد سپس چین با بیش از 32هزار میلیون دلار در جایگاه بعدی قرار گرفته است، این رقم در ایران 285میلیون دلار گزارش شده است.
  • میزان نمایش آگهی در محتواهای جریانی در سه ماهه اول سال 2021 نسبت به سه ماهه قبل 13 درصد افزایش داشته است.
  • پیش بینی می­شود درآمد تبلیغات ویدئویی OTT تا سال 2023 نزدیک به 120 میلیارد دلار باشد، همچنین تعداد کاربران AVOD تا سال 2025 به بیش از 3میلیارد نفر افزایش خواهد یافت.

 

بازار OTT بر اساس نوع دستگاه

گوشی­ های هوشمند در سال 2019 بر کل بازار غالب بوده است. همچنین بر اساس یافته­ ها، پیداست که گوشی­ های هوشمند به عنوان یکی از پردرآمدترین بخش­ها تا سال 2027پیش بینی شده است و بعد از آن تلویزیون­ های هوشمند در جایگاه دوم قرار گرفته ­اند.

درآمد OTT از 2010 تا 2026 در سراسر جهان

پیش بینی می ­شود درآمد OTT تا سال 2026 به بیش از 210 میلیارد دلار برسد. این سرویس طی هشت سال رشد چشمگیری داشته است. همچنین انتظار می رود بازار SVOD تا سال 2025 با رشد 52 درصدی روبرو شود.

بازار OTT به طور کلی به سه نوع خدمات تقسیم می شود: ویدیوی اشتراک درخواستی (SVOD) ، فیلم معاملاتی درخواستی (TVOD) و تبلیغات ویدیویی درخواستی (AVOD).

از کل درآمد حاصل در بازار OTT بیش از 50 درصد از طریق تبلیغات ویدیویی درخواستی (AVOD) تأمین می­شود، بیش از 40 درصد از اشتراک ویدئو درخواستی (SVOD) و بیش از 5درصد از ویدیوی درخواستی معاملاتی (TVOD) تامین می­گردد.

بازار OTT به طور کلی به سه نوع خدمات تقسیم می شود: ویدیوی اشتراک درخواستی (SVOD) ، فیلم معاملاتی درخواستی (TVOD) و تبلیغات ویدیویی درخواستی (AVOD).

از کل درآمد حاصل در بازار OTT بیش از 50 درصد از طریق تبلیغات ویدیویی درخواستی (AVOD) تأمین می­شود، بیش از 40 درصد از اشتراک ویدئو درخواستی (SVOD) و بیش از 5درصد از ویدیوی درخواستی معاملاتی (TVOD) تامین می­گردد.

همه گیری کووید 19 تأثیر مستقیم و قابل توجهی بر روند پخش آنلاین داشته و تقاضا برای خدمات OTT با کیفیت بالا در این مدت به صورت نجومی بالا رفت.جالب است بدانید جستجو برای سرویس­های پخش جریانی 5.3 برابر از قبل از مارس 2020 (قبل از کرونا) و پس از مارس 2020 (در طی شیوع) افزایش یافت.

مهم­ترین و محبوب­ترین بسترهای جهانی OTT

مهم­ترین و محبوب­ترین بسترهای جهانی OTT به شرح زیر است :

نتفلیکس، دیزنی پلاس، هولو، آمازون پرایم ویدیو، اپل تی­وی پلاس، هات استار و اچ­بی­او

در سال 2021 ، كمتر از یك سوم (بیش از 30درصد) از درآمد اشتراك OTT ایالات متحده به نتفلیکس تعلق می­گیرد. دیزنی حدود یک چهارم (حدودا 26درصد) و یوتیوب 13.2درصد از درآمد اشتراک OTT در ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند.

عوامل تأثیرگذار

OTT در مناطق در حال توسعه ، افزایش خدمات SVoD در بازارهای نوظهور ، گسترش محتوای متنوع و افزایش تقاضا برای کانال­های پخش مستقیم عمدتا رشد بازار را تکمیل می­کند. با این حال، پیش بینی می­شود عدم وجود زیرساخت­های شبکه داده و مشکلات زمان تأخیر رشد بازار را مختل کند. علاوه بر این، ظهور بازارهای جدید OTT و تحولات جدید در فناوری OTT فرصت­های سودآوری را برای بازار فراهم می­کند

 

درآمد جهانی OTT

OTT در مناطق در حال توسعه با ضریب پهنای باند پایدار ثابت ناشی از پوشش ضعیف و سرمایه گذاری و همچنین حضور بخش­های زیادی از جمعیت با درآمد پایین همراه است. با این وجود، بهبود مداوم در پهنای باند و افزایش درآمد سرانه جمعیت موجب رشد بازار OTT می­شود. پیشرفت چشمگیر در سرعت و عملکرد شبکه های باند پهن وجود دارد.

ارزش بازار OTT در سال 2019 121.61 میلیارد دلار بود و پیش بینی می­شود تا سال 2027 بیش از 1 تریلیون دلار رشد خواهد کرد.

براین اساس ایالات متحده با بیش از 75هزار میلیون دلار، در سال 2021 بیشترین درآمد را در بازار ویدئو OTT کسب خواهد کرد سپس چین با بیش از 32هزار میلیون دلار در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

این رقم در ایران 285میلیون دلار گزارش شده است.

تبلیغات OTT

میزان نمایش آگهی در محتواهای جریانی در سه ماهه اول سال 2021 نسبت به سه ماهه قبل 13 درصد افزایش داشته است. بر اساس یافته­ها، مشخص شد که درآمد تبلیغات ویدئویی OTT قرار است تا سال 2023 نزدیک به 120 میلیارد دلار باشد که 51درصد از کل درآمد OTT را تشکلیل خواهد داد. همچنین پیش بینی می­شود تعداد کاربران AVOD تا سال 2025 به بیش از 3میلیارد نفر افزایش یابد.

 

منابع

https://www.comscore.com

https://www.emarketer.com

https://www.statista.com

https://pages.conviva.com

https://www.uscreen.tv/

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *