«یوتیوب تی وی» قابلیت تصویر در تصویر را برای کاربران ios ارائه خواهد کرد

به گزارش بینو؛؛ رقابت اپل و گوگل فراتر از رقابت برای جذب مشتریان جدید و تبدیل آن‌ها به کاربران وفادار است؛ هر بار که یکی از این دو شرکت که این شانس را پیدا می‌کند که مانع دیگری شود یا تأخیری در فعالیت‌های رقیب ایجاد کند، فوراً از فرصت استفاده می‌کند.

رقابت بین گوگل و اپل را می‌توان دلیل اصلی عدم بهره مندی کاربران یوتیوب تی‌وی (YouTube TV) در اندروید و آی او اس از قابلیت‌های یکسان، خواند. هرچند هر دو دسته‌ این کاربران از سرویس ارائه‌شده توسط گوگل استفاده می‌کنند. یکی از قابلیت‌های مفیدی که کاربران اندرویدی یوتیوب تی‌وی از مدت‌ها قبل از آن استفاده می‌کنند، ویژگی «تصویر در تصویر» است.

به نقل از فون‌آرنا، قابلیت تصویر در تصویر تا امروز برای کاربران iOS در‌ دسترس نبوده و گفته شده طی هفته‌ی جاری یا هفته‌های آینده نیز برای این دسته از کاربران فعال نخواهد شد. بااین‌حال، وب‌سایت «ورج» گزارش داده که نیل موهان، مدیرتولید یوتیوب، تأیید کرده است که قابلیت مورد اشاره سرانجام برای کاربران iOS یوتیوب تی‌وی ارائه خواهد شد.

درحالی‌که موهان (مدیرتولید یوتیوب) برنامه‌ زمانی دقیق برای فعال شدن قابلیت تصویر در تصویر برای کاربران آیفون و آیپد ارائه نکرد، اما می‌توان انتظار داشت که این ویژگی طی چندماه آینده در‌ دسترس قرار گیرد. ظاهراً این تنها قابلیت جدیدی نیست که یوتیوب تی‌وی برای iOS در‌ نظر گرفته و به‌ نظر می‌رسد گوگل دروازه‌های قلمرو خود را برای کاربران سیستم‌عامل موبایلی اپل باز کرده است.

بر‌ اساس همین گزارش، نسخه‌ iOS یوتیوب تی‌وی به‌زودی از صدای فراگیر نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ قابلیتی که درحال‌حاضر دسترسی به آن بسیار محدود است. مهم‌تر از همه اینکه رابط کاربری یوتیوب تی‌وی IOS نیز به‌روزرسانی خواهد شد که شامل تغییراتی در کتابخانه و راهنمای این پلتفرم می‌شود.

مسلماً آخرین بخش از تغییرات آتی یوتیوب تی‌وی، تمامی کاربران این سرویس را هدف قرار داده است. البته به‌ نظر می‌رسد زمان زیادی طول خواهد کشید تا کاربران اندروید و iOS از نظر ویژگی‌های ارائه‌شده در سطح یکسانی قرار گیرند.

 

«یوتیوب تی وی» چیست؟

به گزارش بینو؛؛ یوتیوب تی­وی یک سرویس پخش اشتراکی است که تلویزیون زنده، ویدیوی درخواستی و DVR مبتنی بر ابر را از بیش از 85 شبکه تلویزیونی ارائه می‌دهد.

این سرویس متعلق به یوتیوب، یکی از شرکت های تابعه گوگل است و فقط در ایالات متحده امریکا در دسترس است.

این فضا تنها سرویس پخش مستقیم است که شامل ایستگاه ها و محتوای [1]PBS است. گوگل اقدامات زیادی را انجام داده است تا سرویس پخش زنده تلویزیون خود را از رقبا متمایز کند تا کاربران زیادی را جذب کند.

یوتیوب تی­وی در فوریه 2017 راه اندازی شد، و از ژانویه سال 2021 ، بیش از 3 میلیون مشترک به خود اختصاص داده است. این برنامه در دو سیستم عامل اندروید و ای.او.اس قابل دسترسی است.

یوتیوب تی­وی ، ترکیبی از ویژگی‌های تلویزیون زنده، ویدیوی درخواستی و DVR، یک سرویس پخش تلویزیون و فیلم است که از رابط یوتیوب  استفاده می‌کند. DVR ابری این امکان را به مشترکین می­دهند تا هر تعداد نمایش را که می­خواهند بدون محدودیت فضای ذخیره سازی ضبط کنند و نمایش­های ضبط شده به مدت 9 ماه در این فضا حفظ می­شوند.

این سرویس در تلویزیون­های هوشمند، دستگاه ­های استریمینگ، کنسول‌های بازی، رایانه ­ها و دستگاه­ های تلفن همراه در دسترس است و شامل کانال­ های پخش شبکه محلی، شبکه های کابلی و برنامه ­های موجود در وب است.

از سوی دیگر، یوتیوب یک وب سایت به اشتراک گذاری ویدیو است که طیف گسترده­ ای از ویدیوها را ارائه می­دهد و به کاربران امکان می­ دهد ویدیوها را آپلود کرده، مشاهده و رتبه بندی کنند، به اشتراک بگذارند، به لیست علاقه مندی­ ها اضافه کنند، گزارش دهند و درباره ویدیوها نظر دهند. کاربرانی که اقدام به ثبت نام نکرده­ اند فقط می­ توانند ویدیوها را در سایت تماشا کنند، در حالی که کاربران ثبت نام شده مجاز به آپلود تعداد نامحدودی ویدیو و اضافه کردن نظرات به ویدیوها هستند.

وقتی در یوتیوب تی­وی ثبت‌نام می‌کنید، یک دوره آزمایشی هفت روزه رایگان دریافت می‌کنید، مشروط بر اینکه حساب گوگل که از آن استفاده می‌کنید قبلاً هرگز برای این سرویس استفاده نشده باشد.

هزینه اشتراک یوتیوب تی­وی 64.99 دلار در ماه است، هر اشتراک یوتیوب تی­وی اجازه می­دهد تا حداکثر شش حساب کاربری جداگانه از آن استفاده کنند، بنابراین هر بیننده می­تواند یک نمایه منحصر به فرد برای خود شخصی­سازی کند. همچنین حداکثر سه حساب کاربری می­توانند محتوا را به طور همزمان پخش کنند.

یوتیوب تی­وی در سراسر ایالات متحده امریکا در حال پخش است و در حال حاضر محدود به بعضی از شهرهای منتخب است، در حالی که یوتیوب  در اکثر کشورهای جهان با بیش از یک میلیارد کاربر در دسترس است و این کاربران هر روز بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو تماشا می­کنند.

 

[1] یکی از بزرگترین شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی آمریکایی است.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *