ایلان ماسک: مالکیت کل سهام بهترین و آخرین پیشنهادم به توییتر!

به گزارش «بینو»؛ «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا، پیشنهاد خرید 100 درصد سهام توییتر را به ارزش هر سهم 54.20 دلار و به ارزش کلی 43 میلیارد دلار و به صورت کاملا نقدی مطرح کرد.

ایلان ماسک که با خرید 9.2 درصد سهام توییتر به بزرگترین سهام‌دار این کمپانی تبدیل شده، حالا پیشنهاد خرید کل این شبکه اجتماعی را مطرح کرده است. ارزش سهام توییتر بعد از انتشار این خبر حدود 18 درصد افزایش پیدا کرد.

ماسک پس از تبدیل شدن به بزرگترین سهامدار توییتر و انصراف از حضور در هیئت مدیره این شبکه اجتماعی، این بار قصد دارد تمام سهام آن را بخرد. پیشنهاد ایلان ماسک، در 13 آوریل (چهارشنبه 24 فروردین) به عنوان «بهترین و آخرین پیشنهاد» به توییتر تحویل داده شده است و ثروتمندترین فرد جهان اعتقاد دارد که توییتر برای دستیابی به تغییرات مورد نظر خود باید خصوصی شود.

ماسک در پرونده ارسال شده خود توضیح می‌دهد:

«در توییتر سرمایه‌گذاری کردم، زیرا به توانایی بالقوه آن برای تبدیل شدن به پلتفرم آزادی بیان در سراسر جهان اعتقاد دارد و معتقدم که بیان آزاد، یک ضرورت اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد محسوب می‌شود. با این حال، از زمان سرمایه‌گذاری من تاکنون متوجه شده‌ام که این شرکت رشد نخواهد کرد و در قالب فعلی خود به این ضرورت اجتماعی دست نخواهد یافت. توییتر باید به یک شرکت خصوصی عام تبدیل شود.»

اعلام همین خبر باعث شد تا تغییرات بسیار زیادی در بازار بورس رخ دهد. سهام توییتر بیش از 13 درصد افزایش داشته و از سویی دیگر سهام تسلا 1.5 درصد کاهش یافته است.

ماسک خود را به عنوان یک «طرفدار آزادی بیان» معرفی کرده است و عقیده دارد که توییتر این اصول را رعایت نمی‌کند. از سویی دیگر، پیروان دونالد ترامپ و شخصیت‌های حقوقی دیگری که حساب آن‌ها به دلیل نقض قوانین محتوای توییتر به حالت تعلیق درآمده است نیز چنین نظری دارند و به همین دلیل طرفداران ترامپ از ماسک خواسته بودند تا برای بازگرداندن حساب رئیس جمهور سابق تلاش کند.

بر اساس داده‌های بلومبرگ، ثروت ماسک حدود 260 میلیارد دلار تخمین زده شده و شرکت توییتر هم اکنون حدود 37 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *