اخراج 150 کارمند نتفلیکس در یک روز!

«بینو»؛؛ نتفلیکس 150 کارمند از 1100 نیروی خود را اخراج کرد. این نیروها عمدتا مستقر در ایالات متحده امرکیا بوده‌اند. این تعدیل کمتر از یک ماه بعد از گزارش سه ماهه اول سال2022 این غول استریم رخ داده است. گزارشی که در دهه اخیر بی سابقه بود و از کاهش 200 هزار مشترک نتفلیکس خبر می‌داد. برآوردها حاکی از آن است که این شرکت تا سه ماهه دوم سال 2 میلیون مشترک خود را از دست بدهد.

به گزارش CNBC ارزش سهام نتفلیکس در حال حاضر نسبت به ماه ژانویه بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

از سوی دیگر techspot تأکید دارد که این دومین دور اخراج کارمندان نتفلیکس در کمتر از یکماه اخیر است.  طبق این گزارش در دور قبل 25 نفر از کارکنان تیم بازاریابی این غول استریم اخراج شده‌اند.

کارمندان اخراج شده نتفلیکس از مدیران این شرکت بوده‌اند و در رده های اجرایی هستند و حداقل چند نفر از مدیران سریال های اصلی و حتی در سطح کارگردان نیز اخراج می شوند.

در همین راستا یکی از نمایندگان این شرکت به CNBC گفته است: «همانطور که در مورد درآمد توضیح دادیم، کاهش رشد درآمد ما به این معنی است که ما همچنین باید رشد هزینه خود را به عنوان یک شرکت کاهش دهیم. متأسفانه، ما امروز حدود 150 کارمند را اخراج می‌کنیم که عمدتاً مستقر در ایالات متحده هستند. این تغییرات عمدتاً ناشی از نیازهای تجاری است تا عملکرد فردی، که فقدان آنها را به ویژه سخت می کند زیرا هیچ یک از ما نمی خواهیم با چنین همکاران بزرگی خداحافظی کنیم. ما سخت کار می‌کنیم تا از آنها در این انتقال بسیار دشوار حمایت کنیم.»

در طول درآمدهای شرکت در ماه گذشته، رید هیستینگز، مدیرعامل شرکت گفت که این شرکت در تلاش برای جذب مشترکین جدید پس از سال‌ها مقاومت در برابر تبلیغات در پلتفرم، در حال بررسی سطوح ارزان‌تر و با پشتیبانی از تبلیغات است.

از سوی دیگر طبق گزارش‌های اخیر، نتفلیکس همچنین به دنبال پخش زنده و کار بر روی فصل جدید Black Mirror است.

نتفلیکس همچنین در تلاش است تا با به اشتراک گذاری گسترده گذرواژه مقابله کند (استفاده چند نفر از یک اکانت) و خاطرنشان کرد که علاوه بر 222 میلیون خانوار پرداخت کننده، بیش از 100 میلیون خانوار اضافی نیز از طریق اشتراک گذاری حساب وجود دارد.

اخراج‌های نتفلیکس، اگرچه با کاهش سرعت مشترکین آن مرتبط است، بخشی از انسدادهای بزرگ‌تر مشاغل در صنعت فناوری است. چندین شرکت فناوری اخیراً از تعلیق و اخراج نیروها از جمله شرکت مادر فیس بوک یعنی متا، آمازون، اوبر و رابینهود خبر داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *