به گزارش بینو به نقل از theverge فیسبوک میخواهد پلتفرم پادکست خود را که کمتر از یکسال از راهاندازی آن میگذرد تعطیل کند. به این ترتیب، خالقان محتوا از هفته جاری دیگر قادر به آپلود کردن پادکست جدیدی در این پلتفرم نخواهند بود. فیس بوک گفته است که این سرویس خردادماه امسال بهطور کامل بسته خواهد شد.
به نظر میرسد این اقدام فیسبوک بخشی از برنامه جامع این شرکت برای محصولات صوتی خودش است. در همین راستا، این شرکت قصد دارد پلتفرمهای Soundbites و Audio hubs را ببندد و قابلیت Live Audio Rooms را با سرویس Facebook Live ادغام کند. سخنگوی فیسبوک گفته است که این اقدامات باعث سادهتر شدن خدمات صوتی این شرکت خواهد شد.
البته اقدام فیسبوک در بستن پلتفرم پادکست خودش، با توجه به شلوغتر شدن بازار صوتی در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، قابل انتظار بود. در طول دو سال گذشته، بازیگران مطرح این بازار مثل آمازون و SiriusXM اقدام به خرید شبکههای پادکست کردند و از طرفی نیز اپلیکیشن صوتی کلابهاوس با جذب مخاطبان بیشتر توانست رقبای خود را از میدان به در کند. به همین خاطر، فیس بوک احتمالا به این نتیجه رسیده که این بازار ارزش سرمایهگذاری ندارد.