نوجوانان در دنیای بازی‌های دیجیتال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اطلاعات تکمیلی

بینو؛؛ میل به بازی به قدمت بشر است. برای کودکان، این ابزاری حیاتی برای آماده کردن آنها برای زندگی است، و برای بزرگسالان، راهی برای فرار از واقعیت و داشتن چند لحظه سرگرمی برای خود افراد تلقی می­شود.این روزها بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب هستند و افراد زیادی فارغ از سن و سال، ساعت‌ها وقت خود را در طول روز صرف این بازی‌ها می‌کنند.  بازی های رایانه ای پرسودترین صنعت تجارت جهان هستند و درآمد بازی های رایانه ای برای شرکت های پشتیبانی کننده از این بازی ها باورنکردنی است. بیش از سی درصد سود بازی های رایانه ای سهم آمریکا حدود 31 درصد آن سهم اروپا و 39 درصد آن سهم کشور های آسیا، آمریکای لاتین بوده است.

مطابق آخرین برآوردها و پژوهش‌های معتبر جهانی نوجوانان سیزده تا هجده ساله، به طور متوسط حداقل  69 دقیقه در روز را صرف بازی های رایانه ای یا کنسولی و 27 دقیقه را به بازی‌های موبایلی می‌گذرانند.

این روزها شاید افراد زیادی از سنین مختلف را دیده باشید که ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی‌های ویدیویی می‌کنند و حتی بسیاری از دانش‌آموزان، بازی ویدیویی را به انجام تکالیف که هیچ به بازی‌های فیزیکی نیز ترجیح می‌دهند و مهلت‌های چند دقیقه‌ای‌شان برای ادامه بازی، ساعت‌ها  به درازا می‌کشد.

کتاب تازه منتشر شده توسط انتشارات دفتر مطالعات رسانه‌های نوین «بینو» بعد از ارائه شناخت نسبت به بازی‌های ویدیویی به بررسی آثار این بازی‌ها بر نوجوانان می‌‌پردازد و مجالی را به چه باید کردهای والدین در این راستا اختصاص داده است.