زاکربرگ: متاورس تا سال 2030 به یک میلیارد کاربر خواهد رسید

به گزارش «بینو» مارک زاکربرگ پیش بینی کرده است 1 میلیارد کاربر تا سال 2030 به متاورس ملحق ­شوند.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت متا، در مصاحبه­ای به CNBC گفت که متاورس می­تواند بخش قابل توجهی از تجارت شبکه­ های اجتماعی در نیمه دوم دهه میلادی را به خود اختصاص دهد. زاکربرگ گفت، تجربیات در متاورس می‌تواند فراگیرتر از متن، عکس یا ویدیو باشد که در فیس‌بوک و اینستاگرام فراگیر است، بنابراین در دهه ­ی آینده، متا به یک بخش بزرگی از زندگی تبدیل خواهد شد.

در این مصاحبه، مارک زاکربرگ بلندپروازی­ های متا را فاش کرد. او گفت که یک تا دو میلیارد کاربر متاورس را هدف قرار داده است که هر کدام صدها میلیارد دلار تا پایان دهه(2030)، خرج کالاهای دیجیتالی می­کنند. این کالاهای دیجیتال می‌توانند شامل لباس‌های آواتارها، کالاهای دیجیتالی برای خانه مجازی یا اقلامی برای اتاق کنفرانس مجازی باشند.

به عقیده برخی از کارشناسان، با توجه به وضعیت نوپای این صنعت، این یک پیش‌بینی جسورانه است.

مارک زاکربرگ همچنین ادعا می­کند یک چهارم جمعیت جهان تا سال 2026 حداقل یک ساعت در روز را در متاورس سپری خواهند کرد.

این شرکت در سه ماهه اول سال 2022، بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون کاربر فعال ماهانه در پلتفرم­ های زیرمجموعه خود داشته است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 6 درصد رشد داشته است.

زاکربرگ همچنین در یک پست جداگانه در فیس­بوک، جزئیات بیشتری در مورد کیف پول دیجیتال « Meta Pay» که برای تسهیل این تجارت مجازی استفاده خواهد شد، ارائه کرده است. «متا پی» که قبلاً به عنوان «فیس‌بوک پی» شناخته می‌شد، در حال حاضر به کاربران پلتفرم‌های متا از جمله اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ با اجازه دادن به آنها برای ارسال، دریافت و اهدای پول، خدمات ارائه می‌دهد. در آینده، «متا پی» به افراد اجازه می­دهد هویت خود را در متاورس ایمن کنند و اقلام و تجربیات دیجیتالی مانند کنسرت­ ها و رویدادهای VR (واقعیت مجازی) را خریداری کنند.

مطابق با نظر برخی کارشناسان، متاورس پتانسیل این را دارد که در آینده به جایگزین مناسبی برای اینترنت مبدل شود. بر این اساس، متاورس اخیراً به عنوان یکی از پنج فناوری نوظهور برتر در سال 2022 معرفی شده است.

شرکت متا در حال حاضر روی سخت افزار، نرم افزار و تجربیات واقعیت افزوده سرمایه گذاری­ های هنگفتی کرده است تا رویای متاورس را به واقعیت تبدیل کند. آخرین آزمایش‌های هدستVR (واقعیت مجازی) نشان می‌دهد که تجربه ارائه تصاویر IRL (in-real-life) در فضای سه‌بعدی (تصاویر در زندگی واقعی) زمان زیادی می­برد و اکنون زمان ارائه آن مشخص نیست.

آخرین گزارش سه ماهه اول 2022 این شرکت نشان داد که بخش آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده متاورس (Reality Labs)، تقریباً 3 میلیارد دلار از دست داده است که رشد درآمد کلی این غول فناوری را کاهش داده است.

متاورس به‌شدت در توسعه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. مطابق گفته­ های زاکربرگ، تبلیغات منبع اصلی درآمد هستند و  می تواند حدود 97 درصد کل درآمد برنامه‌های کاربردی موجود در این شرکت را تقویت کند.

شرکت متا با معرفی ویژگی Reels در اینستاگرام در سال 2020 شاهد رشد سریع در این شبکه اجتماعی بود. زاکربرگ در سه ماهه اول سال 2022 به تحلیلگران گفت که Reels بیش از یک پنجم زمانی را که مردم در اینستاگرام صرف می­کنند را به خود اختصاص داده است. اکنون او انتظار دارد که پیشرفت‌های هوش مصنوعی، قابلیت Reels را برای کاربران اینستاگرام جذاب‌تر کند.

 

منابع:

https://sports.yahoo.com/mark-zuckerberg-thinks-billion-people-105751434.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAIEACIbJYbinXcvoUw8AEgM8J2B2rrM9hBHiZGWD8XHrmH005KCHpfgsuBRViYGItYqRovJKvtOUdWK4ZqzrADAC7gfoa7TMhQNbaQYJXoSkwI_kYTbQqHkfnFUhGwMFvHu3aTgZdPM0DB3t7EI0olgyfAdp-senaDdk2Ojx8Acg

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *